صدور ۱۷۰ هزار کارت هوشمند ملی در کرمانشاه

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار کارت با بدنه تولید داخل برای استان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صادق خدادادی مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه اظهار داشت: مهمترین و مدرن‌ترین سند صادره توسط ثبت احوال کارت هوشمند ملی است که برنامه صدور آن از سال ۹۲ آغاز و تاکنون ادامه دارد.

او افزود: تمامی اطلاعات افراد و حتی مشخصات اثرانگشت آن‌ها ثبت و در تراشه پیوست کار منعکس می‌شود، البته امکانات این کارت بسیار زیاد است، ولی تاکنون زمینه فعالسازی این امکانات فراهم نشده است.

مدیر کل ثبت احوال استان کرمانشاه شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را به عنوان سه کاربرد اصلی این کارت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: قبلا فیزیک کارت از خارج از کشور تأمین می‌شد، ولی از سال ۹۷ که بحث عدم ورود فیزیک کارت مطرح شد یک شرکت ایرانی تولید آن را با همان کیفیت و امنیت متقبل کرد.

او بیان داشت: از زمانی که فیزیک کارت هوشمند توسط شرکت ایرانی صادر شده تقریبا ۱۷۰ هزار کارت برای استان ارسال و تحویل داده شده است.

او به توانایی صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند در سازمان مرکزی اشاره و افزود: مشکلات در رابطه با تأمین فیزیک کارت است، چون شرکت نمی‌تواند این تعداد را هر ماه تحویل سازمان بدهد.

خدادادی در خصوص کارت‌های هوشمند صادر شده در استان، گفت: از سال ۹۲ تا پایان آذرماه از یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر واجدین شرایط (سن بالای ۱۵ سال) استان، برای یک‌میلیون و ۵۷۸ هزار نفر تکمیل درخواست شده که و رسیدی با کدرهگیری دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون یک‌میلیون و ۳۶۲ هزار کارت صادر شده و تقریبا یک‌میلیون و ۳۲۷ هزار هم تحویل مردم داده شده و درخواست صدور ۲۰۰ هزار کارت را نیز به سازمان داده‌ایم.

این مسؤل اظهار داشت: کسانی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ درخواست خود را تحویل داده‌اند کارت آن‌ها صادر و آماده تحویل است، در حال حاضر نزدیک به ۳۵ هزار کارت آماده تحویل در دفاتر پیشخوان موجود است که متقاضیان علی‌رغم دریافت پیامک هنوز مراجعه نکرده‌اند.

او در ادامه اشاره‌ای به تعویض شناسنامه‌ها داشت و گفت: تمامی شناسنامه‌های در دست مردم دارای اعتبار است و لزومی برای تعویض شناسنامه نیست، ولی اگر کسی قصد تغییر نام، نام خانوادگی یا به دلیل مستعمل شدن شناسنامه، می‌تواند به دفاتر پیشخوان مراجعه کند.

خدادادی با بیان اینکه ماهانه حداقل بیش از ۵ هزار جلد شناسنامه در استان تعویض می‌شود، بیان داشت: سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار شناسنامه تعویض می‌شود و تاکنون بیش از یک‌میلیون جلد شناسنامه مکانیزه و دیجیتال به هم‌استانی‌ها تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.