اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان تهران به ۷۲ درصد رسید

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان تهران به ۷۲ درصد رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیده مریم حسینی  سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران درارتباط زنده با اخبار شبکه پنج اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از حدود دو سال گذشته در استان تهران شروع شده است و شاخص استفاده و اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان تهران به ۷۲ درصد رسیده است.

او ادامه داد: یکی از موضوعات در استان تهران تعدد پزشکانی است که با بیمه سلامت قرارداد ندارند و در بیمارستان ها، درمانگاه ها و یا مطب ها به صورت آزاد فعالیت می کنند.

حسینی بیان کرد: ما آموزش های لازم در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی را به پزشکان خارج از طرف قرارداد داده ایم به طوریکه هفت هزار پزشک که با بیمه سلامت قرار داد نداشته آموزش های لازم را برای انجام طرح نسخه نویسی الکترونیکی دیده اند. امروزه ۲۰ هزار پزشک در استان تهران هستند که ۱۵۰۹ نفر در درمانگاه های طرف قرارداد با بیمه سلامت و ۱۴۰۰ نفر مطب مستقل هستند که آموزش های لازم برای نسخه نویسی الکترونیکی به آن ها داده شده است و بقیه پزشکان فعال در تهران نیز باید آموزش ببیند تا دسترسی جهت نسخه نویسی الکترونیکی به آنها داده شود.

او گفت: تا انتهای آذرماه ۴۵ درصد در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی در تهران محقق پیدا کرده است. پزشکان می توانند برای نسخه نویسی الکترونیک آموزش های لازم را ببینند.

حسینی گفت: تا دی ماه باید نسخه نویسی الکترونیکی محقق پیدا می کرد اما مشکلات نرم افزاری یا سخن افزاری این طرح را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نسخه نویسی ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار