دومین مانور سراسری خانه‌های هلال در پنج خانه هلال بهاباد برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد، گفت: همزمان با سراسر کشور، دومین مانور سراسری خانه‌های هلال در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسن رضاپور، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهاباد گفت: به مناسبت پنج آذر روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با سراسر کشور، دومین مانور سراسری خانه های هلال در این شهرستان برگزار شد.

او افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.

رضاپور، ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست و گفت: این مانور با شعار ایران آماده در خانه‌های هلال کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تمرین پناهگیری ایمن در این مانور شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل (تخلیه و رفتن به فضای باز) است.

رضاپور گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بلایا ضرورتی انکار ناپذیر بوده و باید میزان آمادگی خود را برای پوشش هر نوع حادثه‌ای بالا ببریم.

او گفت: برگزاری مانور‌های زلزله، اعلامی برای آمادگی نیرو‌های امدادی در هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آن‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار