۳۰۷ خانه بهداشت در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۳۰۷ خانه بهداشت جدید شامل ۲۲۰ باب در شهرستان های استان ساخته یا نوسازی می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۳۰۷ خانه بهداشت جدید شامل ۲۲۰ باب در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ۴۷ باب در محدوده این دانشگاه و ۲۰ باب در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل ساخته یا نوسازی می‌شود.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه خانه بهداشت روستایی شالوده و ستون فقرات حوزه بهداشت و ابزاری موثر برای تحقق آرمان عدالت در سلامت است، اظهار داشت: کاهش چشمگیر تعداد مرگ و میر کودکان و سایر گروه‌های آسیب پذیر و افزایش خیره کننده شاخص امید به زنده بودن نتیجه استقرار نظام شبکه بهداشت و درمان و پیاده سازی برنامه بهورزی در مناطق روستایی و عشایری است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در سیستان و بلوچستان رشد داشته است، اما هنوز هم بر اساس طرح گسترش شبکه بهداشت به خانه‌های بهداشت جدید نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با نهایی شدن توافق همکاری سه جانبه میان استانداری سیستان و بلوچستان، شورای عالی هاسب و وزارت بهداشت ۳۰۷ خانه بهداشت روستایی جدید در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و یا مورد نوسازی قرار می‌گیرد.

هاشمی افزود: بر اساس توافق اولیه هر یک از این سه طرف یک سوم هزینه مورد نیاز برای ساخت این تعداد خانه بهداشت را تامین خواهند کرد.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ در چند فاز به اتمام خواهد رسید و در فاز نخست عملیات ساخت ۴۰ خانه بهداشت تا پایان سالجاری شروع خواهد شد که سهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این فاز ۱۵ خانه بهداشت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.