۷۷ درصد خانواده‌های خراسانی برای مقابله با بلایای طبیعی آمادگی ندارند

رئیس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۷۷ درصد از خانواده‌های ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، آمادگی مقابله با بلایای طبیعی را ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا جويا رئيس اداره کاهش خطر بلايا و حوادث دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: برنامه ملي "ارزيابي و آموزش آمادگي خانوار در برابر بلايا" از سال ۱۳۹۵ در مناطق زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد از طريق پرونده الکترونيک افراد در حال اجراست.

وي گفت: در قالب اين برنامه، چون مادر خانوار بيشترين مراجعه را به مراکز خدمات جامع سلامت دارد، پس از ارزيابي آمادگي کل خانوار در برابر بلايا از طريق کارکنان بهداشتي، آموزش‌هاي لازم را به عنوان عضو تاثيرگذار و انتقال دهنده آموزش‌ها به ديگر اعضاي خانوار دريافت مي‌کند.

رئيس اداره کاهش خطر بلايا و حوادث دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: به اين منظور مهم‌ترين اقدام، ارتقاي حساسيت مردم به موضوع مقاومت سازه‌اي و ايمني غيرسازه‌اي منازل و محل کار است و در حوزه آموزش همگاني و کاهش خطر بلايا، يک جامعه آماده، تضمين کننده پاسخ موفق به هر حادثه‌اي است.

دکتر جويا گفت: با وجود اقدامات خوبي که در زمينه آمادگي سازمان‌ها انجام شده است، اما در صورت وقوع حادثه، اولين کسي که بايد اقدام کند خود فرد و خانواده وي است. در واقع، اين فرد است که بايد روش صحيح تخليه منزلش را بداند، کيف شرايط اضطراري را آماده نموده و به ايمني سازه‌اي و غيرسازه‌اي منزل خويش کمک کند.

وي از شهروندان خواست اگر هنوز پرونده الکترونيک ندارند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پايگاه‌هاي بهداشتي در شهر و خانه بهداشت روستايي، از خدمات آموزش‌هاي مرتبط با مقابله با بلاياي طبيعي بهره‌مند شوند.


انتهاي پيام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ دی ۱۴۰۰
حالا آمادگی خانوارها به کنار، آیا مسئولین آمادگی دارند .چند سال پیش که سیل آمده بود مسئولین مدیریت بحران هنگ کرده بودند...
آخرین اخبار