مذاکره آلمان و روسیه درباره کاهش تنش‌های سیاسی پیرامون اوکراین

مقامات ارشد برلین و مسکو قرار است در دیداری بی سابقه در ماه آینده درباره کاهش تنش‌ها در مورد اوکراین با هم مذاکره کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: ینس پلوتنر، مشاور سیاست خارجه اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و دیمیتری کوزاک، مذاکره کننده دولت روسیه در مورد اوکراین پس از یک گفتگوی تلفنی طولانی در روز پنجشنبه به توافق رسیدند در ماه آینده با یکدیگر دیدار کنند.

دولت آلمان و نیز سخنگوی دولت روسیه تا به حال درباره این خبر هیچ اظهارنظر رسمی انجام نداده اند.

در ماه‌های اخیر تماس‌های تلفنی متعددی از سوی رهبران کشور‌های غربی با ولادیمیر پوتین درباره وضعیت مرز‌های روسیه و احتمال حمله نظامی به اوکراین صورت گرفته است.

دیدار‌های حضوری میان مقامات کشور‌های غربی با مقامات دولتی روسیه بسیار کم بوده، اما جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در ژنو با رییس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

شولتز، صدر اعظم آلمان از زمان روی کار آمدن در یک ماه گذشته بر لزوم گفتگو با روسیه بر سر تقویت نیرو‌های نظامی در مرز اوکراین و نیز احتمال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو در صورت حمله نظامی به اوکراین تاکید داشته است. 

دو منبع آگاه دولتی اعلام کردند برلین بیش از هر کشور دیگری می‌خواهد تنش‌ها بر سر موضوع اوکراین را کاهش دهد. منتقدان، اما آلمان را متهم می‌کنند که به دلیل نیاز به گاز روسیه وابستگی زیادی به این کشور دارد.

برلین می‌گوید موضوع خط لوله گاز نورد استریم ۲ سیاسی نیست و تنها یکی از چند خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپاست.

رولف موتزینیچ، رهبر پارلمانی آلمان گفت: ما ساده لوح نیستیم و می‌دانیم با چه کسی سر و کار داریم. ما معتقدیم تعامل می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک بسزایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار