استاندار کردستان:

برای برطرف شدن بسیاری از بزهکاری‌ها باید شرایط اقتصادی را بهبود ببخشیم

زارعی کوشا با اشاره به تاثیر بیکاری و شرایط اقتصادی در بروز سرقت و بزهکاری، تاکید کرد: برای برطرف شدن بسیاری از بزهکاری‌ها باید شرایط اقتصادی و اشتغال را بهبود ببخشیم.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در سومین جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت استان، اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد اقدامات و تلاش‌های مجاهدانه‌ای توسط نیرو‌های فداکار انتظامی استان صورت گرفته، اما طی ۲ سال گذشته بسیاری از کسب و کار‌ها با فشار اقتصادی مواجه شدند و این امر ارتباط مستقیمی با وقوع سرقت‌ها دارد.

زارعی کوشا افزود: برای برطرف شدن بسیاری از بزهکاری‌ها باید شرایط اقتصادی و اشتغال را بهبود ببخشیم.

او با ابراز خرسندی از تمهیدات بانک‌ها در تجهیز شعب به دوربین مداربسته، آژیر، اتصال به ۱۱۰ و کلانتری، شیشه ضد ضربه و سایر ضروریات لازم، از دستگاه‌های اداری استان خواست خلاء‌های امنیتی ساختمان‌های خود را برطرف کنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه میان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با اداره آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه آموزی بزهکاران می‌تواند در سوق دادنشان به کسب درامد حلال موثر باشد.

زارعی کوشا هنر را موثرترین زبان در فرهنگ‌سازی خواند و گفت: پخش موشن‌گرافی و برنامه‌های هنری، از شبکه‌های تلویزیونی می‌تواند در جلوگیری از خسارت به اموال عمومی موثر باشد.

او از پیشنهاد مسئول امور فرهنگی سپاه در خصوص همکاری گشت‌های رضویون بسیج با نیروی انتظامی استقبال کرد و اظهار داشت: هر جا کار‌ها مردمی شود اثرگذاری بیشتر خواهد بود لذا با امضای تفاهم‌نامه میان این دو مجموعه این امکان فراهم می‌شود هر جا را که نیروی انتظامی نمی‌تواند پوشش دهد، بسیج پوشش خواهد داد.

استاندار کردستان در پایان بر ضرورت اطلاع‌سانی هرچه بیشتر در خصوص معرفی صندوق‌های امانات بانک‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: استفاده مردم از این صندوق‌ها می‌تواند در کاهش سرقت‌ها و حفظ اموال شهروندان بسیار موثر باشد.

 طبق آمار‌های ارائه شده از سوی فرمانده انتظامی کردستان، ۸۱٪ از سرقت‌های استان منجر به کشف شده که این رقم در کشور ۷۱٪ است؛ ۸۰٪ سرقت‌ها خرد و فقط ۲۰٪ سرقت‌ها چشمگیر است و خوشبختانه هیچگونه سرقت مسلحانه در استان اتفاق نیفتاده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سرقت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.