بیش از ۶۰ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۰ واحد مرغداری به منظور تامین نیاز استان به گوشت مرغ در حال احداث است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: نیاز روزانه سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۲۵۰ تن است که تنها ۷۰ تن آن در داخل تولید و ۱۸۰ تن باقی مانده از بیرون استان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ در داخل آن تولید می‌شود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در یک برنامه ۲ ساله مقرر شد با احداث ۴۳۰ واحد مرغداری با سرمایه گذاری حدود سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر نیاز استان در زمینه گوشت مرغ مرتفع شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ساخت واحد‌های تولیدی مرغداری فرصت مناسبی را برای رونق تولید و اشتغال در این استان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد واحد‌های مرغداری در دست احداث در استان از ۶۰ واحد به ۱۰۰ واحد افزایش خواهد یافت، اگفت: به منظور ترغیب سرمایه گذاران به احداث واحد‌های مرغداری در استان آماده هرگونه همکاری در زمینه آب و زمین هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گوشت قرمز سیستان و بلوچستان گفت:  استان با دارا بودن حدود ۱۳ کشتارگاه صنعتی، حدود ۵۰ واحد بسته بندی، تعداد قابل توجه قرنطینه دامی در مرز و واحد‌های پرواربندی ظرفیت بسیار مطلوبی در تامین گوشت مورد نیاز کشور تا سقف ۱۰۰ هزار تن را دارد.

یکبخت ادامه داد: به منظور تامین گوشت قرمز کشور هماهنگی لازم انجام شده است تا برخی ذخایر استراتژیک از سیستان و بلوچستان تامین شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین نهاده‌های دامی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه تامین نهاده‌های دامی هیچ مشکلی ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با وجود مشکلات استان در زمینه خشکسالی و خشک شدن بسیاری از منابع آبی و قنوات در نهاده‌های دامی بعد از تبدیل به کنسانتره در اختیار دامداری‌های سبک و سنگین استان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تامین نیاز گندم سیستان و بلوچستان گفت: استان در زمینه تامین گندم و آرد مشکلی ندارد و ذخایر استراتژیک گندم استان برای چهار ماه موجود است.

نیکبخت با اشاره به ظرفیت‌های صیادی و آبزی پروری در سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۵۰ درصد منابع صیادی و شیلاتی کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد که فرصت خوبی را برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه فراهم کرده است.

وی ادامه داد:  استان به دلیل برخورداری از تنها بندر اقیانوسی ایران در زمینه شیلات و پرورش میگو از فرصت‌های بی مانندی در کشور برخوردار است بطوری که حدود ۵۰ هزار هکتار ساحل فرصت مناسبی را برای توسعه و رونق صنایع شیلاتی در جنوب استان فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: در تامین وتوزیع کالا‌های اساسی و پر مصرف هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: تامین کالا‌های اساسی و پر مصرف شامل گندم، برنج، شکر و روغن در اولویت کار این سازمان است و با ذخیره سازی مناسب انجام شده هیچ مشکلی در استان حداقل برای یکسال آینده وجود ندارد و این امر در این شرایط تحریم‌های سنگین بسیار امیدوار کننده است.

نیکبخت با اشاره به خرید دام سبک وسنگین مازاد دامداران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی دارد تا دام مازاد دامداران سطح استان را براساس ضوابط ابلاغی خرید کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار