وجود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی غیر ایمن در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: از ۴۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در استان، ۲۰۰ هزار واحد همچنان ایمن و مقاوم سازی نشده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ هزار واحد روستایی است که در صورت مشارکت مالکان باید ظرف ۱۰ سال مقاوم سازی شوند.

قادری با اشاره به حادثه خیز بودن استان‌های زاگرس‌نشین گفت: در حال حاضر تنها ۴۰درصد واحد‌های مسکونی استان مقاوم سازی شده است که بیشتر آن هم در روستا‌های بزرگی بوده که بعد‌ها تبدیل به شهر شده اند.

او افزود: مردم ساکن در مناطق غربی استان که خطر زلزله برای آنان به دلیل قرارگرفتن بر روی گسل مریوان- سیرجان بیشتر است، به دلیل شبهه مذهبی استفاده از تسهیلات بانکی را دارای مشکل می‌دانند و برای همین از تسهیلات مقاوم سازی مسکن کمترین استفاده را دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه ۶۰ درصد واحد‌های مسکونی شهری و بیش از ۴۰درصد واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در برابر حوادث طبیعی مقاوم سازی شده است، افزود: این عدد در مناطق شرقی استان بالاست، ولی در مناطق غربی که بیشترین خطر زلزله را هم دارند، زیر ۲۰درصد است.

قادری افزود: ساکنان ۲۰۰ روستا از مجموع یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان تسهیلات مقاوم سازی را به دلیل شبهه سود بانکی دریافت نمی‌کنند که نیازمند ورود ویژه شورای افتای استان است و در همین زمینه راهکار‌هایی را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.