دولت مالی استقرار شبه نظامیان روس را در این کشور رد کرد

دولت مالی استقرار شبه نظامیان شرکت روس واگنر را در این کشور تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از باماکو، دولت مالی امروز (شنبه) استقرار نیرو‌های شرکت روس واگنر را در این کشور رد کرد.

دولت مالی هر گونه استقرار شبه نظامیان روس وابسته به شرکت خصوصی امنیتی روسیه موسوم به «واگنر» را که قدرت‌های غربی مشارکت کننده در مقابله با تروریست‌ها در این کشور منطقه ساحل مدعی آن هستند، تکذیب کرد.

۱۶ کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه و کانادا استقرار شبه نظامیان روس در کشور مالی را به شدت محکوم کردند.

اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه شرکت خصوصی امنیتی روسیه واگنر را که مقامات دولت مالی در نظر دارند در مقابل گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل از آن‌ها استفاده کنند، تحریم کرد.

وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا امروز در بروکسل تحریم‌های هدفمندِ چند نهاد و شخص وابسته به شرکت واگنر را به اتهام نقض حقوق بشر، تصویب کردند.

واگنر در حال حاضر در بسیاری از کشور‌های جهان، در اوکراین، لیبی، سوریه، ۲۳ کشور منطقه زیر صحرای آفریقا که روسیه در آنجا حضور دارد به ویژه در مالی و جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارند. برخی، این شرکت را متهم می‌کنند که به نفع کرملین، ماموریت‌های جنگی مخفیانه در کشور‌های مختلف انجام داده یا می‌دهد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز ماه سپتامبر اعلام کرد مقامات کشور مالی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل از این گروه درخواست کمک کرده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز بار‌ها در این باره اعلام کرده است این شرکت خصوصی امنیتی عمدتا از نظامیان سابق تشکیل شده و نماینده دولت روسیه نیست و بودجه آن از سوی دولت تامین نمی‌شود. روسیه هر گونه تحریمی از سوی اروپا را علیه اتباع این کشور را مداخله در امور داخلی خود می‌داند که با اقدامی تلافی جویانه مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شبه نظامیان ، روسیه ، مالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار