لهستان آلمان را به تشکیل امپراطوری رایش چهارم متهم کرد

معاون نخست وزیر لهستان اعلام کرد: آلمان به دنبال ترویج باور‌های فدرالیستی خود در اتحادیه اروپا و تشکیل امپراطوری جدید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، یاروسلاو کاچینسکی، معاون نخست وزیر لهستان و رهبر حزب حاکم این کشور روز گذشته دولت آلمان را متهم کرد که به دنبال تشکیل امپراطوری جدیدی بعد از نازی هاست.

معاون نخست وزیر لهستان در مصاحبه با روزنامه راست گرای افراطی این کشور گفت: برخی کشور‌ها از تشکیل امپراطوری آلمان در اتحادیه اروپا نگرانند. ما در لهستان با این روش تحقیرآمیز آلمان به هیچ وجه موافق نیستیم. آنها به دنبال تشکیل امپراطوری رایش چهارم هستند. 

وی افزود: دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به عنوان "ابزاری" برای ترویج نظریه‌های فدرالیستی آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی دیگر از رهبران اتحادیه اروپا اخیراً همین نگرانی را در توصیف رفتار‌های دولت جدید برلین در قبال این اتحادیه عنوان کرده اند. بسیاری می‌گویند آلمان به دنبال تشکیل یک کشور فدرال اروپایی است.

در جریان سفر اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان به ورشو در اوایل ماه جاری میلادی، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان گفته بود حمایت دولت فعلی آلمان از فدرالیسم اتحادیه اروپا بسیار آرمانگرایانه و خطرناک است. لهستان از سال ۲۰۱۵ و پس از یک سری تغییرات در نظام قضایی اتحادیه اروپا با این اتحادیه دچار اختلافات جدی شده است.

این هفته اتحادیه اروپا اعلام کرد اقدامات قانونی علیه لهستان به دلیل نادیده گرفتن قوانین این اتحادیه و تضعیف استقلال قضایی آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
لهستانیها علیرغم تاریخ بدی که با یهودیها دارند و همیشه یکی از ملت‌های اروپایی بودند که بیشترین ضربه رو از اینها خوردند به خاطر نژادپرستی افراطی که در کنار سادلوحی و نفهمی دارند همیشه عامل بدبختی خودشون و باقی اروپا بودند. بعد از جنگ جهانی اول که کشور لهستان تاسیس شد و قسمت‌هایی از آلمان به لهستان واگذار شد دیکتاتور نظامی لهستان با ساده لوحی تمام به تحریک همین یهودیان صهیونیست اقدام به زیرپا گذاشتن تمامی عهدنامه‌های بین دوکشور کرد و کار به جایی رسید که دست به قتل عام آلمانیهای دانزیگ زد و با بستن تمامی راههای توافق عملا موجب جنگ بین آلمان و لهستان شد که بلافاصله صهیونیستها پای انگلیس و فرانسه رو به جنگ باز کردند و درگیری سر قلمرو بین دو کشور رو به جنگ جهانی تبدیل کردند. بعد از جنگ جهانی دوم همین کشورها که مثلا برای کمک به لهستان به آلمان اعلام جنگ کرده بودند لهستان رو به دست شوروی و کمونیستها سپردند تا ۵۰ سال طمع شکنجه و قتل و تجاوز و بدبختی رو زیر چکمه یهودیهای بلشویک بچشند. جالبه لهستانیها هنوز آدم نشدند و مثلا برای کم کردن فشار روی خودشون و جلوگیری از دخالتهای اتحادیه اروپا با دشمنی با کشوری مثل ایران دنبال خریدن رضایت صهیونیستها افتادند. نمونش برگزاری کنفرانس ضد انقلاب در لهستان و دخالتهای بیجای گاه و بی گاه و حمایت از رژیم صهیونیستی یا دادن پایگاه به آمریکا
آخرین اخبار