میشل عون:

لبنان برای خروج از بحران به شش تا هفت سال زمان نیاز دارد

رییس جمهور لبنان اعلام کرد برای جبران خسارات این سال‌ها و بهبود اوضاع اقصادی کشور حداقل به شش تا هفت سال زمان نیاز داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل عون، رییس جمهور لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که روز گذشته انجام شد گفت: لبنان برای خروج از بحران فعلی به شش تا هفت سال زمان نیاز دارد.

لبنان از سال ۲۰۱۹ تا به حال با بحران‌های سیاسی و اقتصادی بی سابقه‌ای مواجه شده است؛ به طوری که به گفته بسیاری از تحلیلگران اوضاع اقصادی این کشور از زمان جنگ‌های داخلی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ بی سابقه ای‌ترین رکود را به ثبت رسانده است.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در هفته‌های اخیر درخصوص بحران ساختگی میان این کشور و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس نیز اعلام کرد لبنان در صورتی احساس امنیت می‌کند که در کنار برادران خود باشد.

بعد از انفجار بزرگ بندر بیروت دولت لبنان به ریاست «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور استعفا داده و «سعد الحریری» جایگزین دیاب شد. الحریری نزدیک به یک سال نتوانست دولتی در لبنان تشکیل دهد که این موضوع وضعیت را برای مردم این کشور بدتر کرده و بحران‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی لبنان را فرا گرفت.

سعد الحریری نیز بعد از بدتر کردن وضعیت لبنان از سمت خود استعفا داد و «نجیب میقاتی» سیاستمدار لبنانی توانست بعد از ۱۳ ماه فرازونشیب دولت لبنان را تشکیل دهد.

با وجود اینکه لبنان بعد از روی کار آمدن دولت میقاتی نیز همچنان به تعادل نرسیده است عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس (بحرین، کویت و امارات) با بهانه‌های واهی روابط دیپلماتیک خود را با بیروت قطع کرده و این کشور را با یک بحران سیاسی دیگر روبرو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار