اولویت شناسایی نیاز بازار با توانمندسازی و اشتغال زنان

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: پس از شناسایی تقاضا و نیاز بازار، آموزش و توانمندسازی زن سرپرست خانوار انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا یقطین مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس در جلسه با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استانداری فارس بر استفاده از مشارکت‌های مردمی، کمک‌های خیرین و سایر پتانسیل‌های بالقوه‌ای که در زمینه توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار وجود دارد، تأکید کرد.

او گفت: در سال‌های گذشته تسهیلات خوبی برای راه اندازی کسب و کار خانگی زنان سرپرست خانوار توسط سازمان‌ها و نهاد‌های متولی امر ارائه شده است، اما بخشی از این زنان علیرغم دریافت تسهیلات از چرخه حمایتی خارج نشده اند و گاهاً اعطای این تسهیلات باعث وابستگی بیشتر آنان به نهاد‌های حمایتی شده است که از جمله علل آن عدم توانایی این افراد در شناسایی بازار و عرضه محصولات تولید شده است.

این مسئول افزود: بایستی نیاز بازار شناسایی و براساس نیاز بازار در نقاط مختلف شهر‌ها و استان فرایند آموزش و توانمندسازی اتفاق بیفتد تا زنان سرپرست خانواده جهت عرضه محصولات تولید شده دچار مشکل نشوند.

یقطین با اشاره به طرح جامع پنج ساله خانواده متعالی مصوب شورای فرهنگ عمومی استان، بیان داشت: از ظرفیت برگزاری کلاس‌های متعدد مهارتی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان می‌توان برای ارائه مباحث مرتبط با نیاز‌های مخاطب در بحث خانواده بهره برد. همان طور که پیوست مهارت‌های زندگی در کنار سایر مهارت‌ها در تفاهم نامه طرح خانواده متعالی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار