نرخ با سوادی در سبزوار ۲ درصد افزایش یافت

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: با جذب بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت بیسواد سبزوار در پنج سال اخیر نرخ با سوادی این شهرستان ۲ درصد بیشتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالمجید شجاع رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: برمبنای سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که این آمار هم اینک به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: سهمیه ابلاغی دوره سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال سبزوار برای سه دوره سواد، انتقال و تحکیم امسال ۹۰۰ نفر مشخص شده که تا ۲ ماه دیگر برای جذب تمامی آن‌ها فرصت وجود دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: روند رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سواد آموزی قرار گرفته است؛ همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه توجه شده است.

شجاع گفت: این اداره در راستای آموزش مهارت به سوادآموزان با کمیته امداد، بهزیستی و ستاد بازآفرینی شهری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و سواد آموزان پس از کسب مهارت و دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

او گفت: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان یک روزبازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سواد آموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار