امام جمعه بوشهر:

ساخت مسکن و اجرای طرح هادی با جدیت بیشتری دنبال شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بنیاد مسکن ساخت مسکن و اجرای طرح هادی روستایی را با جدیت بیشتری دنبال کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار مدیرکل و جمعی از مسئولین بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: بنیاد مسکن خدمتگزار قشر محروم جامعه است و طرح‌های بزرگی در شهر‌ها و روستا‌ها اجرا کرده است.

او افزود: بنیاد مسکن در برخی امور حتی فراتکلیفی عمل کرده و همیشه کمک حال دولت‌ها بوده است.

او ادامه داد: مقاوم سازی، ساخت مسکن و اجرای طرح هادی روستایی با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

 امام جمعه بوشهر گفت: باید در یک سند چشم انداز چهار ساله کار‌های بزرگی از سوی بنیاد مسکن صورت گیرد تا اهداف عالیه این نهاد انقلابی اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر نیز گفت: این بنیاد هزار و ۲۳۵ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان می‌سازد.

علیرضا مقدم افزود: تاکنون ۱۸هزار نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان بوشهر برای شرکت در نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده‌اند و ۲هزار و ۶۳۱ نفر در مرحله پایش قرار دارند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: اکنون ۶۸۷ واحد مسکونی در حوزه شهری و ۳۳۴ واحد مسکن محرومان در دست ساخت است که تلاش می‌شود تا سه ماه اول سال آینده بهره‌برداری شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر، ۵۸ درصد خانه‌های روستایی در این استان مقاوم سازی شده است اما برخی شهرستان‌ها میزان مقاوم سازی آن‌ها از این رقم کمتر است و این امر با توجه به خطر وقوع زلزله نگران کننده است.

مقدم گفت: براساس تعهدی که به استاندار بوشهر داده‌ایم قرار است مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان را طی چهار سال به ۸۰ درصد افزایش دهیم و این امر همکاری متقابل بانک‌ها را نیاز دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.