کرمانشاه رتبه نخست مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را در کشور دارد

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در بحث مقاوم سازی واحدهای مسکونی رتبه نخست کشور را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مراسم افتتاح حرم احمد بن اسحاق (ره) با اشاره به روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه،گفت: این حرم مطهر نماد مذهبی شهرستان سرپل ذهاب است.

او با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید به فرصت و ایجاد نعمت برای مردم، افزود: زلزله آبان ماه سال ۹۶ کرمانشاه فرصتی مغتنم برای نوسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله زده و فراهم کردن امکانات و رفاهیات بیشتر برای مردم این مناطق بوده است.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: تا پیش از زلزله ۶ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر می‌شد که در هنگام بازسازی، این تعداد به ۱۲ هزار پروانه صادره رسید و نیز تعداد واحدهای مسکونی روستایی تا پیش از وقوع زلزله هشت هزار واحد بود که این تعداد هم اکنون به ۱۲ هزار واحد رسیده به طوری که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بودیم.

بازوند ادامه داد: بر اثر وقوع زلزله آبان‌ماه ۹۶ کرمانشاه، ۳۰ مدرسه در شهرستان سرپل ذهاب تخریب شد که هم اکنون ۵۷ مدرسه در این شهرستان احداث شده و نیز پیش از وقوع زلزله ۵۰ تخت بیمارستانی در این شهرستان وجود داشت که هم‌اکنون این تعداد به ۱۷۵ تخت افزایش یافته است.

او با اشاره به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تاکید کرد: ۱۳۲ هزار واحد مسکونی، تجاری در این مناطق توسط بنیاد مسکن بازسازی شده است که جای تقدیر دارد.

به گفته بازوند، طی ایام بازسازی و مقاوم‌سازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر و ۲ هزار و ۲۰۰ مهندس ناظر مشغول به فعالیت بودند.

استاندار کرمانشاه به بازسازی حرم مطهر احمد بن اسحاق (ره) اشاره کرد و گفت: بازسازی این حرم با مشارکت بنیاد مسکن کشور و استانداری کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شد که سیمان مورد نیاز این بازسازی نیز به صورت رایگان توسط بنیاد مستضعفان تأمین شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.