معاون اقتصادی استاندار خوزستان خبر داد؛

ترخیص کالاهای دپویی در اروند کنار از هفته آینده/ بازگشایی بازارچه مرزی پس از ۶ سال

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت‌: ترخیص کالاهای دپو شده در اروندکنار از هفته آینده آغاز خواهد شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فتحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان خواستار تسریع در تکمیل اسکله تجاری بندر اروندکنار شد و گفت: این اسکله به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده که تا پایان سال جاری روند تکمیل آن به پایان خواهد رسید تا شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه باشیم.

فتحی در خصوص دپو شدن کالای لنج‌های تجاری در اروندکنار گفت: با هماهنگی معاون امنیتی استانداری ترخیص این کالاها از هفته آینده آغاز خواهد شد ضمن اینکه مجوز یک سفر دیگر به لنج‌های تجاری داده می‌شود.

وی گفت‌: با پیگیری های انجام شده بازارچه مرزی اروندکنار پس از ۶ سال تعطیلی بازگشایی خواهد شد.

فتحی روز پنجشنبه در بازدید از بازارچه مرزی اروندکنار اظهارداشت: راه‌اندازی این بازارچه باعث توسعه و فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان منطقه می‌شود و تعامل اقتصادی و مراوده مرزنشینان ایران و عراق را توسعه می‌دهد.

وی به فراهم شدن شرایط ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم با بازگشایی بازارچه مرزی اروند کنار افزود: این بازارچه مرزی تاثیر زیادی بر ایجاد زمینه اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه دارد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان از بازارچه مرزی اروندکنار به عنوان عامل زمینه ساز رونق کسب و کار و صادرات و واردات کالای ایران و عراق یاد کرد و گفت: این بازارچه با توجه به مجاورت بندر اروندکنار به شهر فاو عراق می‌تواند رونق اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

فتحی بیان کرد: این منطقه دارای پتانسیل بالای تجارت و بازرگانی است ولی به دلیل مشکلات از این ظرفیت استفاده نشده و فرصت اشتغال برای ساکنان را گرفته است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای آبادان در حوزه کشاورزی، بندر، شیلات و صنایع وابسته گفت: آبادان از دیرباز ظرفیت بالایی در سه حوزه یاد شده داشته و اکنون طرح‌هایی در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در این حوزه‌ها ارائه شده و به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان از آبادان به عنوان یکی از شهرهای مهم و راهبردی اقتصادی استان خورستان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت در راستای اشتغالزایی و جذب تجار در منطقه استفاده کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.