دکتر فائوچی:

تجمعات سال نو حتی برای کسانی که دوز تقویتی کرونا را تزریق کرده اند، خطرناک است

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از مردم خواست تا در گردهمایی‌ها و تجمعات سال نو حتی با وجود تزریق دوز تقویتی کرونا، شرکت نکنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت تجمع‌های بزرگی که در ایام تعطیلات برگزار می‌شوند، حتی برای کسانی که دوز بوستر یا تقویتی واکسن کرونا را تزریق کرده اند، غیر ایمن است.

آنتونی فائوچی از مردم این کشور خواست از شرکت در گردهمایی‌های بزرگ که به گفته او ۳۰ تا ۵۰ نفر در آن‌ها شرکت می‌کنند، خودداری کنند. وی همچنین مهمانی‌ها و تجمع‌های بزرگ را بسیار خطرناک توصیف کرد؛ اما گفت: شرکت در دورهمی‌های خانوادگی کوچک برای کسانی که دوز تقویتی واکسن کرونا را تزریق کرده اند، ایمن است.

پیشتر سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره آنکه سرعت انتقال سویه جدید کرونا با نام «اُمیکرون» سریعتر از سویه‌های قبلی است، اعلام کرد که این سویه بر افراد واکسینه شده و بهبود یافته نیز تاثیرگذار است.

«تدروس ادهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شواهد قابل توجهی داریم که سویه جدید کرونا بر افراد واکسینه شده و افرادی که از کرونا بهبود یافته‌اند نیز اثر می‌کند. سرعت گسترش و شیوع این سویه از تمامی سویه‌های قبلی بیشتر است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار