واکنش ایران به بیانیه ضد ایرانی انگلیس و شورای همکاری خلیج فارس

سخنگوی وزارت خارجه اظهارات ضد ایرانی بی‌اساس وزرای خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را اقدامی تفرقه‌افکنانه خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده که از شکل گیری فضای تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

وزرای خارجه انگلیس و این کشور‌ها در این بیانیه مذاکرات در وین بین ایران و ۱+۴ را به عنوان «آخرین فرصت» برای برگرداندن امنیت به منطقه و اجتناب از شدت گرفتن تنش‌های هسته‌ای خواندند.

در بخشی از بیانیه آمده است: «وزرا، از ایران خواستند به منظور اجتناب از وارد کردن منطقه و جامعه بین‌المللی به نقطه بحران، فرصت دیپلماتیک فعلی برای احیا برجام (برنامه جامعه اقدام مشترک) را مغتنم بشمرد.»

 در این بیانیه از دولت جدید ایران خواسته شده «نقش مثبتی در منطقه ایفا کند، به قوانین بین‌المللی پایبند باشند به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی را متوقف کند.»

خطیب زاده تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا نموده و بر همین اساس کشور‌های منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است. وی افزود متاسفانه کشور‌های غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشور‌های منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.

خطیب‌زاده یادآور شد دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه می‌داند و از ابتکارات سازنده‌ای که در این زمینه ارائه شود استقبال میکند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد برخلاف ادعا‌های بی پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان. پی. تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بهره‌مند خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۸:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
جرات ندارند تنهایی کاری انجام بدن شروع می کنن بیانیه نویسی اونم پشت انگلیس پنهان شدن حرف ما به شما ها اینه دست از بیانیه نویسی بردارید جرات دارین با یه ساز امریکا نرقصین و مخالف نظرش قدم بردارین ببینین چی میشه به عربستان می گم اینقد ترسو نباش اقتدار داشته باش و خودتو به امریکا نچسبون شما یمن به این کوچکی رو نتونستین شکست بدین ایران داغونتون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ای کشورهای حاشیه خلیج فارس:
خود را تا کی به خواب میزنید؟!
آمریکا و اسراییل دشمن واقعی شما هستند یا ایران؟!
رفتار خصمامه عربستان با متحدانش علیه سوریه، لبنان، یمن و عراق زشت و زننده است یا رفتار ایران برای دفاع از این کشورها؟!
البته جاه طلبی های شما، پایانی ندارد، حتی به قیمت قتل عام زنان و کودکان!
-
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
انگلیس مکار و فرصت طلب و شورای همکاری عرب های مرتجع پیش خود گفته اند سنگ مفت گنجشک هم مفت، می زنیم شاید برخورد کند.
Canada
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
والله ملت ایران زمین هم نگران
کشورهایی هستند که بم اتم دارند و استفاده هم کردند و
بعصی اصلا اجازه ورود مامورهای ازانس اتمی را هم نمیدهند
ما از شما ها بیشتر نگرانیم
آخرین اخبار