قرار گرفتن طرح دانشگاه شهرکرد در میان طـرح‌هـای صنعتـی برگـزیده

یک طرح از دانشگاه شهرکرد در میان طـرح‌هـای صنعتـی برگـزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، بر اساس گزارش دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰، طرح پژوهشی محمدرضا اشرف‌زاده از دانشگاه شهرکرد در میان فهرست طـرح‌هـای صنعتـی برگـزیده این گزارش قرار گرفته است.

در این فهرست یک طرح پژوهشی از دانشگاه شهرکرد در میان ۱۲۰ طرح از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرارگرفته است.


بیشتر بخوانید


طرح پژوهشی «اجرای برنامه عمل حفاظت و مدیریت کرکس مصری، خرس قهوه‌ای و پلنگ» با مدیریت محمدرضا اشرف‌زاده و همکاری علی اصغر نقی پور اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه شهرکرد، به عنوان طرح برگزیده در کتاب «طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰» معرفی شد.

این طرح با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با هدف تدوین دستورالعمل‌ها و چهارچوب اجرایی به منظور مدیریت و حفاظت از سه گونه در تهدید کشور به انجام رسیده است.

دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در حوزه معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر ساله اقدام به شناسایی و تدوین قرارداد‌های برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نموده و مجموعه طرح‌ها و دستاورد‌های حاصله را منتشر می‌نماید.

این دفتر در گزارش سال ۱۴۰۰ خود، با اشاره به مستندسازی و معرفی دستاورد‌های دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به عنوان هدف از این گزارش، بر اهمیت دادن به تلاش دانشگاه‌ها در رفع نیاز‌ها و مشکلات صنایع داخلی و بی نیاز کردن آن‌ها از وابستگی‌های خارجی با توجه به رسالت دانشگاه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، تأکید کرده است.

کتاب معرفی طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰، به همت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر شده است.

در این کتاب، طرح‌های برتر معرفی شده ۷۷ دانشگاه، ۹ پژوهشگاه و همچنین ۱۳ وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی تشریح شده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.