افزایش مراکز خرید زرشک در خراسان جنوبی

تعداد مراکز خرید زرشک در استان از ۴ مرکز به ۷ مرکز اصلی و یک مرکز موقت افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  ضیائیان احمدی ، مدیر تعاون روستایی استان گفت: با شروع طرح خرید زرشک از باغداران استان، مراکز خرید در تمامی شهرستان‌های دارای سطح زیر کشت زرشک فعال شدند.

او گفت: این مراکز که تمامی آن‌ها از تشکل‌های حوزه تعاون روستایی هستند شامل ۷ مرکز اصلی و یک مرکز موقت است.

 ضیائیان احمدی گفت: مرکز استان با دو مرکز اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی استان و اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی بیرجند، شهرستان قاینات شامل دو مرکز یکی در اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی قاین و یکی در آرین شهر شرکت دامداران سده، در شهرستان زیرکوه با عاملیت تعاونی تولید قدس زیرکوه و مرکز اصلی حاجی آباد و یک شعبه به صورت پاره وقت در شهر زهان، شهرستان درمیان تعاونی تولید اسدیه، شهرستان سربیشه با عاملیت اتحادیه شرکت‌های تعاون روستایی شهرستان سربیشه آماده خرید زرشک از کشاورزان است.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: باغداران متقاضی می‌توانند با ارائه نمونه زرشک خود به عاملان خرید درخواست خود را ارائه دهند.

او گفت: این مراکز نیز در کوتاهترین زمان پس از رویت نمونه توسط کارشناسان و نسبت به قیمت گذاری آن و اعلام به متقاضی اقدام می‌کنند.

 ضیائیان احمدی با بیان اینکه در این مرحله زرشک معمولی باغداران حداکثر تا ۶۵ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود گفت: تا روز گذشته حدود ۳۵۰ نفر از کشاورزان اقدام به تحویل نمونه جهت بررسی و اعلام قیمت به مراکز کرده اند و جمع خرید تا روز گذشته ۳۰ تن بوده که ۲۰ تن آن از طریق زنجیره کامل خرید تا فروش برای عرضه و فروش به خارج استان (تهران) ارسال شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همچنین گفت: بیشترین خرید از کشاورزان خرده مالک با متوسط تحویل زرشک ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم انجام شده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: تعاون روستایی ، زرشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار