پایش مستمر آلایندگی واحد‌های صنعتی فعال در استان مرکزی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کارشناسان محیط زیست به صورت مستمر آلایندگی واحد‌های صنعتی فعال را پایش می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مصطفوی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و کاهش آسیب‌های زیست محیطی گفت: کارشناسان محیط زیست به صورت مستمر سطح آلایندگی واحد‌های صنعتی فعال در استان را پایش و با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می‌شود.

مصطفوی افزود: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند.

او اضافه کرد: حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از صدور ۵۰۰ مجوز موافقت زیست محیطی در ۹ ماهه سال جاری برای واحد‌های صنعتی خدماتی و کشاورزی خبر داد و بیان کرد: امسال چهار کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعا تعداد ۶۵ پرونده مطرح و با ۴۰ مورد موافقت گردیده است.

او با بیان اینکه تمامی واحد‌های صنعتی تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت ضوابط زیست محیطی هستند ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۷۸ مورد مجوز استقرار، ۱۰۰ مجوز توسعه و ۱۲۲ مورد مجوز بهره برداری برای واحد‌های صنعتی تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۷۲ مورد مخالفت شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.