هوای سه شهرستان کرمانشاه در شرایط بحرانی

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در شرایط بحرانی و شهر‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب در شرایط هشدار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شاخص کیفی ۲۴ ساعته هوا (از شش صبح دیروز تا صبح امروز، اول دی) برای ایستگاه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب عدد ۵۰۰ را نشان می‌دهد، گفت : این عدد یعنی هوای این سه شهرستان از نظر آلایندگی در شرایط خطرناک و بحران قرار دارد.

او شاخص کیفی ۲۴ ساعته هوا در شهر کرمانشاه را عدد ۱۰۹ اعلام کرد و گفت : این عدد یعنی کرمانشاه هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و وضعیت هشدار قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه وضعیت هوای شهر اسلام آبادغرب در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار است، افزود: شاخص کیفی ۲۴ ساعته هوا برای ایستگاه اسلام آبادغرب عدد ۱۷۰ را نشان می‌دهد.

یاوری افزود: براساس شاخص‌های سایر ایستگاه‌های سنجش کیفی هوای استان، شرایط استاندارد را برای دیگر شهر‌ها داریم.

او با بیان اینکه این توده گرد و غبار از روز گذشته و با منشا خارجی وارد شهرستان‌های مرزی استان شد، ادامه داد: کانون این توده‌های گرد و غبار داخلی نیست.

 مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه،گفت: شرایط ناپایدار و وزش بادی که طی روز‌های اخیر داشتیم باعث بلند شدن این توده‌های گرد و غبار به سمت منطقه ما شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.