پلنگ زخمی هزار مسجد جان باخت

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پلنگی که اواسط آذر ماه در منطقه حفاظت شده هزار مسجد کلات به شکل زخمی از ناحیه سر و صورت پیدا شده بود، جان باخت .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی اله‌پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از طی مراحل درمان اولیه در پلی کلینیک و بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، روند درمان با تلاش شبانه روزی و مداوم کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و تیم پزشکی و دامپزشکی انجام شد، ولی به رغم تلاش مداوم کادر درمان، متأسفانه به علت بیماری و وخامت حال، این گونه ارزشمند از چرخه زیستی حذف شد.

وی گفت: بلافاصله پس از پیدا شدن این گونه ارزشمند، تیم درمانی با تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان، پلنگ بیمار را پذیرش و مورد معاینه قرار دادند و تمامی اقدامات درمانی همچون نمونه‌برداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سرم تراپی و تزریق آنتی بیوتیک و درمان‌های حمایتی انجام شد.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از آن با انتقال این گونه به قرنطینه و ادامه کار توسط کادر درمان، چکاپ مجدد، رادیولوژی و سونوگرافی پورتابل و اخذ نمونه برای بررسی تابلوی خونی انجام شد.

اله‌پور گفت: تلاش‌های انجام شده برای حفظ این پلنگ زخمی در سطح کشور کم نظیر بود و باید از تلاش‌های ارزشمند و مراقبت و درمان مداوم و شبانه روزی تیم درمانگر و کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان صمیمانه تشکر کرد.

او گفت: حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی، نصب دوربین‌های تله‌ای، گشت و پایش محیط بانان، توزیع بروشور‌های متعدد و مختلف، برگزاری سالانه چندین دوره آموزشی برای دهیاران روستا‌های حاشیه زیستگاه‌های طبیعی پلنگ ایرانی در خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای کمک به بقا، حفاظت و احیای این گونه ارزشمند است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
آخی چقدر ناراحت کننده !! چرا رسیدگی نمی شه هر روز یک خبر ناراحت کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ای بابا چقدر راحت منابع مهم زیستی کشور از بین میروند