شکایت مشاور ترامپ از کمیته تحقیقات درباره حمله به ساختمان کنگره

مایکل فلین از کمیته تحقیقات کنگره به دلیل درخواست برای دستیابی به اطلاعات تلفن همراه خود شکایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ در شکایت خود که در دادگاه فدرال فلوریدا تنظیم شده مدعی شد احضاریه‌ای که توسط کمیته تحقیقات کنگره علیه وی صادر شده بسیار فراتر از مرز‌های قانونی است و او را به خاطر یک سخنرانی محافظت شده مجرم شناخته اند.

فلین در این شکایت عنوان کرد: کمیته تحقیقات کنگره هیچ اختیاری برای دخالت در امور شخصی افراد ندارد و تشکیل این کمیته اساسا غیرقانونی است. این کمیته تلاش دارد به صورت غیرقانونی به اطلاعات تلفن همراه من دسترسی پیدا کند. 

کمیته تحقیقات کنگره در ماه نوامبر برای مشاور دونالد ترامپ احضاریه صادر کرده بود. مقامات قضایی می‌گویند مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌هد فلین برای رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با دونالد ترامپ همدستی کرده است.

در چند هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری فلین مدام از ترامپ می‌خواست که ارتش را برای لغو نتیجه رای گیری فعال کند و در سخنرانی‌های متعدد خود در مورد صحت روند انتخابات تردید می‌کرد.

فلین پیشتر اطلاعاتی را در مورد نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ فاش کرده بود که بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود. وی بعداً به بهانه این که برخی دادستان‌های دادگاه او را فریب داده بودند تمام ادعا‌های پیشین خود را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار