دستگیری سه صیاد متخلف در کامیاران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران از دستگیری سه صیاد متخلف توسط محیط بانان در منابع آبی شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران  افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های بی وقفه مناطق تحت مدیریت و حوزه استحفاظی اعم از زیستگاه‌های خشکی و آبی؛ مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان موفق به دستگیری سه صیاد غیر مجاز سهره و ماهی شدند.

سیفی ادامه داد: این متخلفان قصد داشتند با استفاده از موتور برق که یکی از زیان بارترین نوع ماهی گیری است و منجر به از بین رفتن تمامی آبزیان می‌شود، اقدام به ماهی گیری کنند که با تلاش محیط بانان یگان حفاظت در همان ابتدای کار دستگیر شدند.

او تصریح کرد: صیادان غیر مجاز علاوه بر صید ماهی، قصد صید سهره طلایی را نیز در دل داشتند که با حضور به موقع یگان حفاظت از همان اوایل تخریب، از ادامه کشتار ماهی‌ها بازماندند و از این متخلفان دو دستگاه موتور برق بزرگ، سه قطعه ماهی، دو قطعه سهره طلایی، دو عدد قفس فلزی نگهداری پرنده و یک تور ساچوک کشف و ضبط گردید.

شهرستان کامیاران با قرار گرفتن در کوهستان‌های زاگرس و با داشتن منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، از مناطق بکر و زیبای طبیعی برخوردار است؛ همچنین وجود منابع آبی همچون سدگاوشان و زیویه و رودخانه‌های دائمی سیروان، گاورود و رازآور و رودخانه‌های فصلی متعددی مانند تنگی ور، میسورآب و آبشار‌های معمولی موجب شده این شهرستان زیستگاه مناسبی برای دوزیستان، آبزیان و پرندگان باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.