دانشنامه دفاع مقدس در کرمانشاه تهیه می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اعلام کرد که دانشنامه دفاع مقدس استان کرمانشاه در سه محور تهیه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار ناصر باباخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در مراسم امضا تفاهمنامه مشترک با دانشگاه پیام نور کرمانشاه که در سرسرای اجتماعات این دانشگاه، اظهار داشت: دانش نامه دفاع مقدس کرمانشاه شامل سه محور شهدا و رزمندگان، نظامی و جغرافیایی و فرهنگی تهیه خواهد شد.

به گفته او دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه بر اساس تفاهم نامه امضا شده در تهیه دانش نامه دفاع مقدس کرمانشاه به صورت مستقیم کمک خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه دانشجویان پسر مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در صورتی که پژوهش آنان در زمینه دفاع مقدس باشد و مورد تایید قرار گیرد از میزان خدمت نظام وظیفه آنان کاسته خواهد شد.

باباخانی گفت: ۲ واحد درس عمومی دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور تدریس می‌شود که در صورت نیاز ظرفیت‌های بنیاد در این زمینه به کار گرفته خواهند شد.

او معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را یکی از اهداف این تفاهم نامه خواند و اظهار داشت: باید نسل جوان و دانشگاهی را که واقعیت‌های دفاع مقدس را از نزدیک ندیده اند به خوبی با ارزش‌های این دوران آشنا کنیم.

حفظ ارزش‌هایی را که شهدا با خون خود خلق کردند

بهمن سعیدی پور رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه نیز در این نشست بر ضرورت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ما امروز وظیفه داریم ارزش‌هایی را که شهدا با خون خود خلق کردند حفظ کنیم.

گفتنی است: بر اساس آنچه در این نشست امضا شده تفاهم امضا شده به مدت پنج سال اجرایی و پس از آن فاقد اعتبار می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.