وزیر کشور خبر داد؛

رفت‌وآمد عمومی به ایران تا دو هفته برقرار نیست

احمد وحیدی گفت: تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و برخی بیماران با رعایت اصول بهداشتی و رعایت هفت سر فصل مشخص شده می توانند به کشور تردد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد وحیدی وزیر کشور درباره کنترل و پیشگیری از ویروس اّمیکرون در کشور یادآور شد که این مورد در کشور ما یافت شده که از کشور امارات مسافری این ویروس را با خود آورده بود که باید تمهیدات لازم برای آن اندیشیده می‌شد.

روز یکشنبه بود که رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت  خبر داد که یک مورد  آزمایش مثبت امیکرون در کشور ثبت شده و  چند مورد مشکوک نیز وجود دارد.

تمهیدات و محدودیت‌هایی پیشگیری و کنترل سویه جدید کرونا در چند بخش در نظر گرفته شده، این جمله را وحیدی گفت و ادامه داد که  قرار شد کشور‌هایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه شروع این سویه جدید بودند محدودیت‌های تردد به ایران داشته باشند. سایر کشور‌ها هم به مدت دو هفته در قالب ۷ مورد که از قبل مشخص شده با رعایت کامل اصول بهداشتی مجاز به تردد هستند.

وزیر کشور با بیان این که رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته به کشور برقرار نیست گفت تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه ریزی کردند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت هفت سر فصلی که قبلا مشخص شده است می توانند به کشور تردد کنند.

وحیدی گفت که محدودیت‌های ترددی از داخل به خارج برای خارجی دیده شد و برای ایرانیانی که از آن مسیر‌ها می‌آیند باید حتما ۲ دوز واکسن را زده و پی سی آر منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجددا پی سی آر از آن‌ها گرفته شود و چنانچه پی سی آر آن‌ها منفی بود می‌توانند وارد شود در غیر این صورت قرنطینه می‌شوند.

نکته مهم دیگر این است که در جلسه قرارگاه مبارزه با ستاد کرونا بر دُز سوم تاکید شد که اجرایی شود. این جمله را وزیر کشور می گوید و یادآوری می کند که دز سوم ایمنی را به نسبت قابل توجهی بالا می‌برد. در وزارت بهداشت این موضوع بررسی شد و در قرارگاه تصویب و ابلاغ شد که به این موضوع اهتمام بورزند.

وزیر کشور همچنین بر تشدید رعایت مقررات بهداشتی تاکید کرد.

وحیدی یادآور شد که بعضی از شهروندان نسبت به کرونا احساس عادی شدن شرایط را دارند؛ استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و یا سایر مقررات بهداشتی ضعیف شده است، بنابراین باید تاکید شود که مراقبت‌های تشدید شود.

وحیدی گفت: امروز در شرایط خوبی هستیم و این شرایط خوب به همت مردم و مسوولان دست اندرکار بوده و نباید با یک بی احتیاطی در مقابل این سویه جدید که خیلی سریع انتقال پیدا می‌کند این وضعیت مناسب از دست برود. از مردم می‌خواهیم که همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتاری جدیدی از بابت این سویه جدید نداشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دیگع وقتی بیماری وارد کردین محدودیت هارو آغاز میکنین ک بگین مثلا یه کاری کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
باید از همین فردا اجرایی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،دولت،بیت رهبری میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
ی تصمیم خوب وعالی کاشکی مث اول نشه ک گفتین هرکی وارد ابران شه باید ۲ هفته قرنطینه شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
چقدر درایت و تدبیر!!!!!!
از قبل باید محدود میکردین
نه الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
طرف حتی با وجود دودوز واکسن، کرونای امیکرون گرفته! این یعنی انواع واکسنها بی تاثیره و طرح محدودیت مثل جریمه شبانه بخاطر پول درآوردن است. آخرش هم همه میگن مامخالفیم و هیچکس هم گردن نمیگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
وزارت بهداشت اگر ریگی در کفش ندارد چرا آمار عوارض واکسن را منتشر نمیکند؟ مثلا بگوید از تلفات امروز چند نفرشان واکسن زده اند و چند نفر نزده اند!
وارد کردن چندتا کد ملی در سامانه واکسن که کار سختی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۴۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
شما میگید طرفی که کرونا رو اورده از امارات اومده اونوقت شما دارید فقط اورپا و افریقا رو محدود میکنید شما باید تمام کشورها را محدود کنید و هرکسی هم که از دیگر کشور ها امد چه دیپلمات چه فرد عادی ۳ هفته قرنطینه ش کنید لون موقع میتونید جلوی انتشارشو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
صاحب باش
۱۸:۳۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام ،

از راه زمینی چطور ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
عجب وزیر کشوری داریم ما ، خسته نباشی
آخرین اخبار