پوتین:

روسیه خواستار تضمین‌های امنیتی بلندمدت از غرب است

رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت که روسیه از غرب تضمین‌های امنیتی طولانی مدت می‌خواهد و به وعده‌های زبانی بسنده نمی‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست با فرماندهان بخش دفاعی این کشور گفت: روسیه از غرب تضمین‌های امنیتی طولانی مدت می‌خواهد و به وعده‌های زبانی بسنده نمی‌کند.

رئیس‌ جمهور روسیه همچنین از مانور‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های خود و استقرار سپر موشکی آمریکا در شرق اروپا ابراز نگرانی کرده و مانور‌های نظامی و راه‌حل‌های سیاسی واشنگتن که مدعی است در زمینه حقوق بین‌الملل هستند را خسته کننده خواند.

پوتین از غرب ضمانت‌های حقوقی بلند را در مقابل وعده‌های شفاهی خواسته و اعلام کرد روسیه برای خود وضعیت امنیتی خاص نمی‌خواهد، بلکه یک امنیت عمومی یکپارچه می‌خواهد و مسکو حق دارد از امنیت خود دفاع کند.

رئیس‌ جمهور روسیه از وزارت دفاع این کشور خواست برای سال ۲۰۲۲ تغییراتی در رزمایش‌های نظامی خود بدهد همچنین از انتخاب یک نماینده ویژه از سوی همتای آمریکایی خود در خصوص مذاکرات تضمین‌های امنیتی خبر داد.

پوتین درخصوص توافق با آمریکا نیز گفت: امیدها برای توافق با واشنگتن به منظور محدود کردن گسترش ناتو در اروپای شرقی ضعیف است و افزود که حتی یک توافق امضا شده ممکن است توسط طرف آمریکایی پاره شود و ما دیگر غرب را شریک مطمئنی نمی‌دانیم.

او همچنین تاکید کرد که مسکو در پاسخ به اقدامات غیردوستانه آمریکا، تدابیر نظامی و فنی مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

در راستای سخنان پوتین «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد آمریکا در حال افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرز‌های این کشور است و فعالیت نیرو‌های مسلح اوکراین در نزدیکی مرز‌های روسیه تهدیدی برای امنیت این کشور است.

شویگو همچنین از مشغول به کار بودن ۱۲۰ کارمند شرکت‌های نظامی آمریکا در منطقه پر التهاب دونباس خبر داد.

چندین ماه است تنش میان روسیه و کشور‌های عضو ناتو مخصوصا آمریکا بالا گرفته و کشور‌های غربی بار‌ها ادعا کرده‌اند که مسکو برنامه دارد در سال جدید میلادی (۲۰۲۲) به اوکراین حمله کند، اما مقامات روسیه در مقابل این ادعا‌ها را رد کرده و حمله به اوکراین را تکذیب کردند.

با وجود این ناتو فعالیت‌های خود را در مرز‌های شرقی روسیه افزایش داده و در همین راستا بخشی از ارتش روسیه در مرز‌های شرقی و نزدیک به اوکراین مستقر شدند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار