به ۲ شهید اهل دزفول حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ادای احترام شد

جمعی از مسئولان دزفول در آستانه سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور بر مزار ۲ شهید اهل دزفول این حادثه حاضر و ادای احترام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و نیز جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان دزفول با حضور بر مزار «ایمان و پریناز قادرپناه» با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراین را گرامی داشتند.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

۲ نفر از شهدای این حادثه تلخ اهل دزفول بودند که در قبرستان این شهر به خاک سپرده شدند.

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی حادثه تلخی بود که با توجه به شرایط خاص آن زمان در منطقه و ابهام در علت سقوط حواشی بسیاری را در پی داشت.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۸ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه کشور در بیانیه ای امروز اعلام کرد که به رغم اقدامات خلاف قانون برخی کشورهای خاص که در حال تلاش برای سوءاستفاده از این واقعه دردناک و آلام بازماندگان در راستای اغراض سیاسی خود هستند، بار دیگر تاکید میکند همچنان آمادگی دارد تا با هر یک از کشورهای مرتبط به صورت دوجانبه در خصوص اقدامات صورت گرفته بر اساس حسن نیت، احترام به حاکمیت کشورها و قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی دولت ها، بر اساس دستور کار موافقت شده، مذاکره نماید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.