مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۶۸ درصد واردات کشور از پایانه های مرزی آذربایجان غربی انجام می شود

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از صادرات ۱.۸ میلیون تنی کالا از مرزهای استان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری صادرات مرزی استان را ۱.۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت: این مقدار ۲۶ درصد از کل صادرات مرزی کشور است و در عین حال واردات زمینی استان نیز با ۱.۲ میلیون تن ۶۸ درصد واردات مرزی کشور را به خود اختصاص داده که از طریق ۵ پایانه مرزی استان انجام می‌گیرد.

وی حمل سالیانه بار در استان را بطور متوسط ۱۲ میلیون تن ذکر کرد و گفت: تقریبا ۲۵ درصد از این مقدار مربوط به حمل سیمان است.

این مقام مسئول با اشاره به فرسودگی ناوگان در بخش باری، مسافری، پکیج‌های راهداری و نیاز به نوسازی و بهسازی آن‌ها با سرعت بیشتر، چاره اندیشی برای ارائه کارت هوشمند برای رانندگان با سواد کمتر و چاره اندیشی در مورد ایجاد شرایط بهتر برای دریافت لاستیک و قطعات را بعنوان بخشی از چالش‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی دانست و گفت: خوشبختانه استان از لحاظ ترانزیت همواره در رتبه یک تا سه کشور قرار دارد و با رفع برخی از مشکلات در سطح کشور و استان شاهد توسعه بیش از پیش حمل و نقل خواهیم بود.

وی افزود: توسعه شبکه راه‌ها به عنوان زیرساخت‌های حمل و نقلی باعث توسعه این حوزه و به تبع آن موجب تحرک و رونق سایر مولفه‌های توسعه یک کشور و منطقه خواهد شد.

شکری اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود ۱۲ هزار کیلومتر راه بعنوان یکی از استان‌های مهم کشور نقش اساسی در بخش حمل و نقل دارا بوده و از حیث معابر بین شهری رتبه دهم و از لحاظ ایمنی راه‌های بین شهری رتبه یازدهم کشور را در اختیار دارد.

شکری گفت: ۱۴۹ شرکت حمل و نقل داخلی و ۳۴ شرکت حمل و نقل بین المللی و بالغ بر ۱۳۰ شرکت مسافری داخلی در استان فعالیت دارند و ۳۱ هزار راننده بخش حمل و نقل باری و ۴٠٠٠ راننده بخش حمل و نقل مسافری استان دارای کارت هوشمند هستند.

وی گفت: ۶۸ هزار نفر افراد تحت تکفل رانندگان بخش حمل و نقل باری و ۱۱ هزار نفر نیز افراد تحت تکفل رانندگان بخش حمل و نقل مسافر در استان وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۲۷ هزار کامیون دارای کارت هوشمند و ۲۶۰۰ اتوبوس، مینی بوس و سواری کارت هوشمند در استان آذربایجان غربی وجود دارد.


انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.