امیر ایرانی:

نیروی دریایی ارتش از توان جوانان ایرانی بهره می‌برد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو تمام تلاش خود را به کار گرفته که از ظرفیت علمی و صنعتی کشور با اولویت جوانانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند، استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش که برای رونمایی از دستاوردهای این نیرو به بوشهر سفر کرده است در جمع خبرنگاران، گفت: نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته است که از ظرفیت علمی و صنعتی کشور با اولویت جوانانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند، استفاده کند.

او گفت: تا به امروز آنچه که در صحنه دریا رخ داده نتیجه زحماتی بوده است، که جوانان کشیده اند. مدت ۴۲ -۴۳ سال است در مثلث شومی قرار گرفته‌ایم با تحریم شروع شده، توطئه کنارش بوده و به تازگی تهدید هم به آن اضافه شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با ظرفیت نیروهای مسلح و با حضوری که در عمق دریا اتفاق افتاده و تدابیر فرمانده کل قوا، همه این مثلث شوم خرد شده و امروز دشمن به ذلت افتاده است.

ایرانی گفت: آنچه که در دریا مهم بود تداوم حضور دریایی بوده که با حضور ناوگروه ۷۵ به همه جهانیان نشان داده شد.

او ادامه داد: سال‌ها منتظر امروز بودیم که از موتوری دیزلی استفاده کنیم که همه کارهایش از طراحی تا تولید در داخل صورت گرفته باشد تا بتوانیم سرعتمان را افزایش دهیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ساخت این موتور درخواست ما بوده است و واحدهای موشک انداز به آن مجهز خواهند شد تا سرعت فعالیتشان در دریا دست کم دو برابر افزایش یابد.

ایرانی افزود: بحث ما تامین امنیت و آرامش در محدوده دریایی است و اکنون می‌توانیم حضوری موثرتر و سریع تر در هر نقطه ای که انتظار باشد، داشته باشیم.

او ادامه  داد: امروز ورود به حوزه موتورهای سنگین تر را شروع می‌کنیم و برای موتور ناوشکن های سنگینی که مد نظر است از دستان توانمند و اندیشه پر توان ایرانی استفاده می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: افتخار دیگر این است که در استان بوشهر هستیم که همیشه تاریخ‌ساز بوده است و به ویژه در 8 سال دفاع مقدس که ناو موشک انداز پیکان از همین بوشهر رفت و در صحنه دریا افتخار آفرید و دست دشمن را در دریا قطع کرد. حالا این افتخار نصیب استان شده است که در حوزه دریایی فعالیت جدی‌تری را آغاز کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.