بازسازی ۹۰ درصدی مناطق زلزله‌ زده کرمانشاه

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از بازسازی و مقاوم‌سازی ۹۰ درصدی مناطق زلزله‌زده سال ۹۶ کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: ۳۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌های کرمانشاه به عنوان واحد‌های غیر مقاوم شناخته شده‌اند و قصد داریم طی برنامه‌ای با ارائه تسهیلات در سال جاری و سال‌های آتی مقاوم سازی مسکن‌های روستایی را انجام دهیم.

او افزود: سالیانه بنیاد مسکن سه هزار واحد مسکونی برای مقاوم سازی در برنامه داشته و این امر در سال گذشته اجرا و سه هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه بیان داشت: در سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به بانک معرفی شده و منجر به اخذ قرارداد و مقاوم سازی منازل شده است و تا پایان سال مقاوم سازی سه هزار منزل را به پایان خواهد یافت.

فقیهی در رابطه با تسهیلات داده شده برای مقاوم سازی منازل، گفت: با توجه به سطح اقتصادی افراد جامعه توانایی مقاوم سازی با هزینه‌های شخصی را نداشته و تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به افراد واجد شرایط داده می‌شود.

او بیان کرد: بازسازی منازل مسکونی شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان غرب، ثلاث باباجانی و دالاهو به دلیل زلزله سال ۹۶ به خوبی اجرا شد و ۹۰ درصد از این مناطق به طور کامل بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

فقیهی گفت: در استان کرمانشاه ۱۱۸ هزار واحد مسکونی روستایی داشته که از این تعداد ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده و با احتساب ۷۱ درصدی واحد‌های مقاوم سازی شده توانستیم رتبه نخست کشوری را کسب کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به بازسازی منازل مسکونی شهری، ادامه داد: در شهر‌هایی که جمعیت ساکنین زیر ۲۵ هزار نفر باشد می‌توان مقاوم‌سازی را شروع کرد و در استان کرمانشاه ۲۶ شهر از قبیل ماهیدشت، کرندغرب و کوزران جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر بوده و تسهیلات داده شده به ساکنین شهر‌ها همان تسهیلات داده شده به روستاییان است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.