پراش: دوچرخه سواری یک رشته سخت افزار محور است

مربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت جاده بانوان در خصوص اردوی دوچرخه سواران کشورمان در جزیره قشم توضیحاتی را بیان کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اردوی تیم‌های ملی دوچرخه سواری استقامت جاده مردان و بانوان در جزیره قشم در حال برگزاری است و دوچرخه سواران کشورمان خودشان را برای مسابقات آسیایی که قرار است اسفند ماه در هندوستان برگزار شوند، آماده می‌کنند.

گفت و گویی با محمود پراش، مربی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت جاده بانوان در خصوص برگزاری  این اردو داشتیم.

وضعیت اردوی تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اردوی ما نزدیک ۲ هفته است که در جزیره قشم شروع شده است و ما تا کنون تمرینات جاده و بدنسازی خوبی داشته ایم. امیدواریم شرایط مهیا شود که در مسابقات بین المللی هم شرکت کنیم. در سال‌های اخیر دوچرخه سواران ما که در مسابقات آسیایی شرکت می‌کردند، نمی‌توانستند حتی از خط پایان هم عبور کنند و فقط یک یا ۲ دوچرخه سوار ما موفق شده بودند در مسابقات آسیایی جزء ده نفر اول باشند؛ اما سمیه یزدانی دوچرخه سوار کشورمان برای اولین بار در مسابقات ازبکستان توانست سوم شود و دوچرخه سوار ازبکستانی هم که در آن مسابقات اول شده بود، روس تبار بود. فاصله دوچرخه سواران ما با رقبایشان کم شده است، اما دوچرخه سواران ما امکانات کمی دارند و در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانسته اند در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

تا چه زمانی اردوی تیم ملی در جزیره قشم ادامه دارد؟

پنج روز دیگر اردوی ما در قشم به پایان می‌رسد و دوچرخه سواران ما کمتر از یک هفته استراحت و ریکاروی می‌کنند تا اردوی بعدی تیم ملی شروع شود. امیدوارم با پشتیبانی فدراسیون دوچرخه سواری و حامیان مالی بتوانیم در مسابقات دوچرخه سواری بین المللی ترکیه شرکت کنیم.

پیش بینی شما از نتایج دوچرخه سواران در مسابقات آسیایی چیست؟

دوچرخه سواری یک رشته سخت افزار محور و اقتصاد در این رشته بسیار تاثیرگذار است. ما چندین سال است نمی‌توانیم دوچرخه‌های خوبی برای ورزشکاران تهیه کنیم و یا در مسابقات بین المللی شرکت کنیم. قطعا نباید انتظار کسب نتایج خوبی داشته باشیم، اما دوچرخه سواران ما آرزو‌های بزرگی دارند و برای رسیدن به این آرزوها سخت تلاش می‌کنند. کادر فنی تیم ملی هم با توجه به تمامی کمبود‌ها، تلاش می‌کند دوچرخه سواران کشورمان در مسابقات پیش رو نتایج خوبی کسب کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار