بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پلاسکو قبل از دریافت تاییدیه ایمنی اجازه آغاز به کار ندارد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان پلاسکو در فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی قراردارد و هنوز تاییدیه نهایی را دریافت نکرده است.

مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاییدیه ایمنی ساختمان جدید پلاسکو، گفت: طبق آخرین اطلاعی که از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گرفته شد، مدیران ساختمان پلاسکو در حال انجام فرآیند تاییدیه ایمنی هستند و درحال حاضر تاییدیه ایمنی نهایی صادر نشده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته با بنیاد مستضعفان برای جلوگیری از هرگونه حادثه، قبل از دریافت تاییدیه ایمنی از سازمان آتش نشانی امکان بهره برداری و آغاز به کار ساختمان جدید پلاسکو وجود ندارد و در حال حاضر فقط ساختمان قدیمی این پاساژ در حال فعالیت است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صورتی که ساختمان جدید پلاسکو بدون تاییدیه ایمنی آغاز به کار کند، قطعا با واکنش جدی شورای شهر روبرو خواهش شد، زیرا اجازه نمی‌دهیم بار دیگر حادثه تلخ ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان عزیز شد، تکرار شود.

ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۴۱ در تهران گشایش یافت و به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید و فروش پوشاک در تهران به شمار می‌رفت. پس از حادثه تلخ آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در دی‌ماه سال ۹۵ که منجر به شهید شدن ۱۶ نفر از آتش‌نشانان شد، در سال ۹۷ پروژه ساخت پلاسکو توسط بنیاد مستضعفان به‌عنوان متولی این پروژه با رویکرد اتمام آن تا سال ۱۴۰۰ کلید خورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلاسکو ، آتش نشانی ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اصل و اصول و اساس منطق خردورزانشم از روز اول باید اینچونین می بود باید واحدهای مهندس نظارت HSEQ با تجربه فهیم فرهیختگان نخبگان خردمندان ایمنی بهداشت محیط زیست شهرداریها پس از کنترل و چک کردن دقیق آبشنهای مختلف ایمنی بهداشتی محیط زیستی و کنترل دقیق ریسکهای محتمل و راه های گریز از خطر را کنترل و چک کنند و بعد از آنی که دیدند هیچگونه مورد و مشکلی نداشت با ثبت مستندات مختلف و تاریخ و امضاء چندین مسئول مهندسی نظارت ابنیه و مدیران و ناظران واحد مهندسی HSEQ شهرداریها بعد از تاییدیه نهایی و رفع هر گونه مشکلی بعدش مجوز می دهند که ساختمانها باید بازگشایی برای امورات تجاری یا مسکونی یا اداری بلامانع است را کتبا با ثبت در بانک اطلاعاتیشون اعلام کنند و مکتوب و مستند کنند از صفر تا صدش را و باید و موظفند به همه ساکنان ساختمان تمامی نکات ایمنی را در یک جلسه حضوری برای همگان شرح و توضیح دهند همراه با دادن پکهای آموزشی ایمنی که بدانند در زمان هر گونه حوادثی می باست برای نجات جانشان و حفظ اسناد و مدارکشان و یا اشیاء گرانبهاشان چکار کنند تا به مشکلات بعدی نخورند و جانهایشان و مال اموالشان سالم بماند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
ساخت دوباره پلاسکو در آن منطقه پر ازدحام و آلوده در شهر تهران، اشتباه بزرگی بود و اگه اندکی دلسوزی و مدیریت چاشنی کار مدیران بود، اونجا رو به فضای سبز تیدیل می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
با 600متر فضای سبز مشکل حل نمی شد ولی صدها کاسب اواره میشدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
می توانستند در جای دیگر یا شهر دیگر به آنها جا بدهند و به گونه دیگر جبران کنند. با توجه به آلودگی و ترافیک تهران و شهرهای بزرگ که روز بروز بدتر می شود، هرگونه مجوز تراکم و ساخت خیانت و جنایت است. چه رسد به ساختمانها و تراکم های این چنینی.
آخرین اخبار