سردار مهری مطرح کرد؛

پیگیر افزایش حقوق سربازان واستخدام دارندگان کارت پایان خدمت هستیم

رئیس وظیفه عمومی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شاهد افزایش مجدد حقوق سربازان باشیم.

به گزارش سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی در همایش معاونان وظیفه عمومی استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: هدف از برگزاری سالانه این همایش ارزیابی عملکرد رده‌های وظیفه عمومی استان‌ها و ارائه تدابیر سازمانی برای خدمات دهی بهتر به مشمولان و خانواده‌های آنان و تاکید بر حسن اجرای قوانین و مقررات و بهره مندی از نقطه نظرات معاونان وظیفه عمومی استان‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع نقواص اجرایی است.

وی با اشاره به ماموریت‌های کلی سازمان وظیفه عمومی در تامین و اعزام مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح، گفت: نسبت به سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش اعزام نیرو را داشته ایم.

سردارمهری بیان کرد: از دیگر اقداماتی که به منظور رفاه حال مشمولان در تردد به مراکز آموزش صورت گرفته، تامین بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس در سراسر کشور در روز اعزام، همراه با ماموربدرقه بوده است.

وی افزود: از دیگر ماموریت‌های خطیر سازمان وظیفه عمومی ارائه خدمت در زمینه معافیت‌های تحصیلی، پزشکی، صدور کارت هوشمند و تعویض کارت‌ها، خروج از کشور مشمولان و ... است که الحمدلله با هوشمندسازی خدمات در سراسر کشور ارائه خدمات به بهترین نحو در حال انجام است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیشتر تعاملات سازمان با دستگاه‌هایی مانند وزارت صمت، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ... برای بهره مندی از تسهیلات ایثارگری، استعاملات وضعیت خدمتی و .. به صورت سیستمی است.

وی با بیان اینکه با گسترش ارتباط سیستمی، پیشرفت خوبی در روند معافیت پزشکی داشته ایم، گفت: در هشت ماهه سال جاری، حدود نه هزار و پانصد جلسه پزشکی در سطح کشور و بیش از صد و بیست هزار پرونده پزشکی، با حضور ۱۴۰۰ پزشک مورد رسیدگی قرار گرفت که نشان دهنده جدیت همکاران در رسیدگی به درخواست مشمولان در این زمینه است.

سردار مهری ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات سازمان ارائه بیش از دویست و نود هزار مشاوره تلفنی از طریق سامانه تلفن گویای سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰ است، البته علاوه بر مشاوره تلفنی، مشمولان عزیز می‌توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir نیز مشاوره اخذ کنند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، مشمولان منقضی خدمت سال ۹۷ به بعد که دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده اند، می‌توانند تا سقف یکصد میلیون تومان وام دریافت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه ۳ هزار ۲۰۰ عنوان محتوای فرهنگی خبر در حوزه‌های تهیه و منتشر شده است، گفت: سازمان وظیفه عمومی در زمینه فرهنگ سازی خدمت سربازی بسته‌های فرهنگی، فیلم‌های کوتاه و معنا گرا، انیمیشن و ... را تولید کرده، همچنین تعامل با رادیو جوان و پخش بیش از ۳۰ برنامه از دیگر اقدامات سازمان در زمینه فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشراف فرماندهی، عملکرد رده‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور ۹۷/۷۱ درصد بوده که عملکرد خوبی داشته است، گفت: مهمترین چالش ما در خدمت سربازی کاهش موالید فرزندان ذکور و پایین بودن حقوق و مزایای سربازان است که البته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مجلس، حقوق سربازان افزایش خوبی داشته است، امیدواریم با پیگیری‌های نمایندگان مجلس شاهد افزایش مجدد حقوق سربازان به میزان حداقل ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر انتظامی باشیم.

سردار مهری اظهار کرد: هدف دشمنان معطوف به جوانان است و قصد بدبینی آنان را نسبت به نظام دارند و خدمت سربازی را زیر سئوال می‌برند، در حالیکه خدمت سربازی مقوله‌ای ارزشی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۱۷ میلیون سرباز به مناطق عملیاتی و نیرو‌های مسلح اعزام شده اند، گفت: تمام تلاش سازمان وظیفه عمومی خنثی سازی اقدامات معاندین خدمت سربازی است که البته نیاز است برای دارندگان کارت پایان خدمت امتیازاتی مانند اولویت در استخدام و ... درنظر گرفته شود.


بیشتر بخوانید

ارائه کارت واکسن کرونا برای اعزام به خدمت الزامی است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید

خواهش میکنم یه فکری به حال سربازان زندان کنید
خودتون میدونید سرباز زندان یکی از پر مسئولیت ترین خدمت ها هست
اما الان از وقتی ک حقوق ها افزایش پیدا کرده تمامی ارگان های نظامی حقوق بالای ۳ میلیون میگیرن ولی من که سرباز زندان هنوز دارم ۱ میلیون میگیرم و هر ماه میگن حقوق افزایش پیدا میکنه اما هنوز هیچ افزایش دیده نشده
لطفا رسیدگی کنید ماهم گرفتاریم با ۱ میلیون با این اوضاع مملکت هیچ‌کاری نمیتونیم انجام بدیم جز خرج کرایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام. من سرباز یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاوزی هستم. حقوقشونو هیچ موقع سر تایم نمیدن. بیست روز بعد اونم با پیگیری زیاد تازه پرداخت میکنن. و میگن میتونیم نمیدیم. ممنون میشم پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
جاوید آسکانی هستم باشماره ملی ۶۴۵۰۱۱۴۵۰۹
۱۱:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
حقوق من کم است من متاهل ۲۶۰۰ میگیرم خیلی کم است لطفا پیگیر باشی
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۳:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام

فقط حرفای شیک میزنن. در عمل هیچ خبری نیست. سرباز نخبه متأهل هستم و یه فرزند هم دارم. در حال انجام پروژه جایگزین خدمت. ۷ ماهه برای حقوق و بیمه امروز فردا میکنن و هیچ خبری نیست.

فقط از سرباز بیگاری میکشن. هیچ جایی هم نیست به داد سرباز برسه.

ظلم میکنن بخدا. جالبه هیچ نظارتی هم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
وحیدلطفی
۱۳:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۰
من فقط دوهفته رفتم آموزشی مرکز تخصصی بسیج امام رضا مشهد. سرباز معلمم. خدایی خدمتم راحته.فقط دوهفته پادگان واسه آموزشی.نه نگهبانی نه هیچی. بیشتر تفریح بود. خدا رو شکر سرباز معلمم.توی پادگان میدیدم سربازها رو برجک میرن.اونجا مشهد بود.خدا به داد دل مرز دارها برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۳ دی ۱۴۰۰
سربازمعلم ها خدمتشون راحته ولی برای ماها خیلی سخته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
خونم تهرانه ، سربازیم به کرمانشاه افتاده متاسفانه چندماه که خواهرمو ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ دی ۱۴۰۰
من تو کردستان خدمت کردم متاسفانه از لحاظ شرایط روحی روانی و حقوق مزایا و بومی نبودن محل خدمت در فشار شدید بودیم و فرماندهان طوری با خشونت و خشن و تند باهامون برخورد می کردند که آرزوی مرگ داشتیم. لطفا صدای منو به گوش مسولین برسونید تا رفاه و امنیت و حقوق سربازان تامین بشه تا حداقل اونایی که قراره برن سربازی ، در رفاه باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دو قشر کارگر و سرباز بدبخت بیچاره ترین قشر جامعه هستند که تو جامعه مثل برده باهاشون برخورد می کنند و حق حقوقشون به راحتی پایمال می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۱ دی ۱۴۰۰
چرا هیچ فرقی بین اونایی که به سربازی رفتن و نرفتن قائل نمیشید؟!.
Iran (Islamic Republic of)
ساسی
۰۰:۰۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
شب یلدا شده هنو حقوق مارو نزدن ب جا این ک دو روز مونده ب یلدا بزنن نزدنو مارو جلو زنو بچه شرمنده کرندن..ساعت ۱۲ شبه ومن همچنان منتظر واریز حقوقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
من خودم تو تیپ زرهی ایرانشهر خدمت بودم بخاطر اینکه تابستان بسیار گرم و اصلا آب شیرین کم بود و سربازای بدبخت تو این گرمای شدید میرفتند از سردخانه پادگان که حدود یک کیلو متر از پادگان فاصله داشت یخ میاوردند و خیلی کسا مریض میشدند تا اعتراض میکردی بخاطر اینکه بهت رسیدگی نمیشد میگفتند مگر نامه دادیم که بیایید خدمت سربازی ..... پایه بالاها به سربازان تازه وارد زور میگن ، من خودم مادرم مریض بود و ما تحت پوشش کمیته امداد بودیم و حتی کرایه رفتن و آمدن را نداشتم قرض میگرفتم از این و آن تا کرایم جور میشد ، من تنها این مشکلات را نداشتیم خیلی مثل من بودند ....، مجبور شدم خدمت را رها کنم چرا که اگه خدمت را ادامه میدادم کسی نبود به پدر و مادرم رسیدگی کند ، رفتم کار کردم تا اینکه مادرم را بردم دکتر و همچنین پدرم هم مریض بود ، کسی که حقوق خوب میگیره و روی صندلی و جلوی کولر نشسته چه میداند سرباز چه مشکلاتی دارد ، آیا تا العان یک قدم بخاطر رفاه سربازان کاری انجام شده ؟ با حرف زدن نیست باحرف زدن اگه باشه همه حرف خوب میزنند کجاست عمل ، کجای دنیا دیدی که سرباز زمان صلح این چنین مشکلات را داشته باشد حتی کرایه نداشته باشد ، یا اینکه نان آور خانه است اگر برود خدمت چه کسی به پدر و مادر مریضش رسیدگی میکنند ، چرا باید ما قشر ضعیف همیشه بدبختی بکشیم ، حتی خدمت پولدارا و .... با ما فرق میکنه ، من خیلی نامه نوشتم که یا منو معاف از خدمت کنید یا جایی باشم که نزدیکترین جا به شهرمان باشم نه ۲سال بلکه ۳ سال خدمت میکنم خیلی گفتم ولی کجاست گوش شنوا ...... مدیونی اگه خذف کنی پیام منو باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
بارها گفته شده قوانین سربازی نیاز به اصلاح و بازنگری داره و ایرادات موجود در قوانین سربازی باعث شده جوانان از سربازی فراری بشن. دولت و مجلس و نیروهای مسلح باید پای کار بیان ایرادات برطرف کنند. افزایش حقوق رفاه و بومی کردن سربازان و راحت کردن دوران خدمت و... از جمله از اقداماتی است که باید انجام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
دو سال عمر جوون مردم میگیرن بعد طوری تو پادگان ها با جوانان رفتار میکنن انگار بهشون بدهی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
درخت شوم رو هرچی آبیاریش کنی به رشد خودش در جهت معکوس و به ضرر جامعه ادامه میده، الان مسئله سربازی هم دقیقا همینطور شده، یک قانون بدون پشتوانه عقلی و شرعی که بیش از ۱۰۰ ساله از رضاخان میر پنج به ارث رسیده و آقایون هر از چندگاهی با بیاناتشون منت میگذراند که برای عدالت بیشتر بین سرباز ها ۳ ماه به بومی ها اضافه میکنیم و در عوض ۱ ماه که خیلی هم از سرتون زیاده از بعضی غیر بومی ها و در مناطق بد کم میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
آقای مهری دست از سر کسانی که نمی‌خوان برن سربازی بردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
آقای اشتری بنده همسر پرسنل ناجا هستم به جای افزایش حقوق سربازان باشید به فکر حقوق پرسنل زحمتکش باشید،با 6میلیون با گرانی و اجاره نشینی چطور میشه زندگی کرد،پرسنل شما با این حقوق کم در پیک موتوری و مسافرکشی کار میکنند.در شأن پلیس نیست
Iran (Islamic Republic of)
فرید نوابی
۰۰:۵۰ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سرباز هم زحمت میکشد شرم بر شما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
مگ کارگراچقدمیگیرن شاکرخداباش...۶تومن ثابت باکارای دیگه نزدیک ۱۰تومن شان اجتماعی ومزایای دیگه گول همین حرفاراخوردم نرفتم نظام الان با۲و۳ تومن زنگی میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
بخدا در این نظام سربازی که رفته خدمتش تمام کرده چرا باید بیکار بگرده این دراین نظام بی عدالتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
کسیکه سربازی نرفته که اصلا قابل استخدام نیست که میگین برین سربازی اولویت استخدام داره خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
فشار روحی بسیار زیاده تو خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
لیسانس هستم دارن 1170 میدن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
اقا من ن حقوق میخوام ن کار میخوام فقط بومی سازی کنین لطفا من تو منطقه درگیرم واقعا دیگ نمیتونم . اینجا شبا خواب نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سربازی جز سختی و بدبختی چیزی نداره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
یه سوال داشتم الان خونه ما استان تهران هست ، چرا ستادکل ، محل خدمت سربازی منو به بوشهر انداخته ، واقعا دوری از خانواده و سخت بودن رفت و آمد ، مارو افسرده کرده. واقعا تو تهران یه جا پیدا نمیشد من برم اونجا خدمت کنم ، خیلی دوست داشتم تو یکی از کلانتری های استان تهران خدمت کنم. سربازهارا بومی کنید تا هزینه ها کاهش پیدا کند و رفاهشون خدشه دار نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه عدم پیگیری مطالبات سربازها باعث شده جوانان از سربازی فراری بشن. جوانان به خاطر حقوق ناچیز و بومی نبودن محل خدمت و فشار زیاد در پادگان و نبود رفاه آسایش و امنیت و... از سربازی فراری شدند. امید است مجلس و دولت و ستادکل نیروهای مسلح صدای مارو بشنوند و در سال1401 به دنبال ساماندهی و بهبود وضعیت سربازها باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
شما به پیشینه افزایش حقوق سرباز نگاه کنی میفهمی که ایناا درحد حرف هستش، هیچ موقع عملکردی که به نفع سرباز باشه رو انجام ندادن فقط شعار دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
پسر من رفت سربازی،هیچ حرفه ایی هم یاد نگرفت، بجزحمل زباله محل خدمتش با وانت الانم بیکاره خدا خیرتان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
شما رابخدا، اینقدر عرصه را به خانواده ها تنگ نکنین،،بله سربازی مقدسه،در کنار اون بعضیا هم که شرایط ندارن مثل دانشجویان خارج از کشور فروش سربازی را بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چجوری افزایش سرباز داشتیم؟؟؟ما سرباز کم داریم نمیتونیم مرخصی بریم اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
حقوق ما خیلی کمه تازه پول کرایه هم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چقدر میگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
معافیت پزشکی نمیدن.معاف از رزم رو هم قوانینش تو یگان ها اعمال نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ما تو سربازی فقط جارو زدیم و نظافت.این کجاش خدمت به امنیت کشوره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۳۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خب پس انتقالی بگیر برو منطقه عملیاتی تا خدمت کنی چطوره گل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
من با خیلی از سربازها حرف زدم متاسفانه بعضی ها از حقوق کم گلایه دارند ، بعضی ها از شدت فشاری که در دوره سربازی متحمل میشن گلایه دارند بعضی ها از بومی نبودن محل خدمت گلایه دارند و... .
و این نارضایتی ها در شان این نظام نیستش.

در کل اگه مسولان می خوان جوانان به سمت سربازی سوق پیدا کنند باید به دنبال افزایش حقوق ها و تامین رفاه و بیمه و راحت کردن خدمت سربازی و بهبودسازی و بومی کردن همه سربازها و ... . تا شان نظام حفظ بشه.
لطفا به مسولین منتقل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چرا سربازها بومی نمیشن ، خونه دوستم تو تهرانه درحالیکه سربازیش افتاده سمت کرمانشاه و بوشهر!. رفت و آمد واقعا خیلی سخته. هرکی بندازید تو شهر یا استان محدوده محل زندگیش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چه جوری سمت کرمانشاه و بوشهر؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
خیلی از دوستانم متاسفانه در همین پادگان ها از شدت فشار و ناراحتی و افسردگی ، سیگاری شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
به خدا حقوق سربازها خیلی پایینه. هرچی حقوق میگیریم صرف کرایه های تاکسی و اوتوبوس برای رفت آمد بین خونه و پارگان میشه ، حتی گاهی اوقات شده که از پدرم پول تو جیبی گرفتم تا بتونم کرایه های تاکسی پرداخت کنم.
آخرین اخبار