برگزاری نشست کمیسیون هنر کنگره بین‌المللی علوم اسلامی در تبریز

 رئیس کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از برگزاری نشست تخصصی این کمیسیون به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمدزاده  رئیس کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی گفت: نشست‌های تخصصی چهارگانه کمیسیون هنر اسلامی با حضور متخصصان و صاحبنظران این حوزه با ارائه شفاهی ۲۰ مقاله از چهارم تا هفتم دی ماه امسال در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز اول برنامه به صورت مراسم افتتاحیه و نشست اول به صورت حضوری از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی برگزار و نشست‌های سه گانه بعدی به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

محمدزاده گفت: مقالات منتخب از میان ۵۰ مقاله دریافتی دبیرخانه از محققین و متخصصین پنج دانشگاه خارجی و ۱۲ دانشگاه و مرکز تحقیقات داخلی داوری و انتخاب شدند.

وی افزود: کنگره بین المللی علوم انسانی که توسط مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، طراحی و اجرا می‌شود، امسال در ششمین دوره خود، برای اولین بار کمیسیون هنر اسلامی را نیز به صورت مستقل دایر کرده و میزبانی آن را به دانشگاه هنر اسلامی تبریز، به عنوان مرکز دانشگاهی متخصص در این حوزه  واگذار کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که طرح مباحث بنیادی و نظری در حوزه هنر اسلامی در این نوع برنامه‌ها، به ویژه در شرایط خاص امروز، نسبت به تکمیل و تبیین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تخصصی دانشگاه در حوزه هنر اسلامی مثمر ثمر باشد.

محمد زاده بیان کرد: ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود و پس از انجام افتتاحیه رسمی در تهران، تا ۱۲ روز، هر روز یک یا ۲ کمیسیون در مقاطع مختلف و در مراکز مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی کشور نظیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه امام خمینی (ره)، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حوزه علمیه جامعه المصطفی (ص)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شاهد، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، آموزشگاه عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار