جدال سرنوشت‌ساز پاس همدان در قعر جدول لیگ ۲

تیم فوتبال پاس همدان در هفته ششم گروه ب رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور برای فرار از قعر جدول محکوم به برد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، تیم پاس بدترین روز‌های تاریخ فوتبالی خود را در همدان سپری می‌کند و مشکلات عدیده مالی و مدیریتی باشگاه سبب شده تا بار دیگر در خطر سقوط قرار بگیرد.

شاگردان سیامک فراهانی تا به اینجا نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و از پنج بازی صاحب چهار شکست و یک تساوی شده‌اند.

هر چند ضعف فنی در این نتایج تاثیرگذار بوده، اما مشکلات مالی و مدیریتی پاس بیش از هر چیزی به این تیم آسیب زده و اجازه نداده تا توانمندی کادر فنی و بازیکنان اثبات شود.

پاس به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات خود به دلیل بدهی مالی، با کمتر از ۱۶ بازیکن در هر مسابقه حاضر می‌شود و به لحاظ ساختار فنی دچار مشکل شده است.

در واقع کادر فنی پاس به دلیل فقر بازیکن به خصوص در پست‌های کلیدی، نمی‌تواند طرح ریزی و برنامه ریز لازم را داشته باشد و در چیدمان نفرات در ترکیب اصلی و حتی جریان بازی با مشکل مواجه است.

مشکلات مالی حریف اصلی پاس

وضعیت ناخوشایند تیم فوتبال پاس همدان نه تنها از سوی مسئولان چاره اندیشی نشده است بلکه بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن در مدیریت و اداره این تیم را شاهد هستیم.

با گذشت هفته‌ها از شروع لیگ، هنوز رقم قرارداد بازیکنان و مربیان پرداخت نشده و همین مساله تمرکز آن‌ها در نتیجه گیری را برهم زده است.

از سوی دیگر سیامک فراهانی باید با داشته‌های خود بسازد چرا که به دلیل بدهی مالی باشگاه به طلبکاران، حق جذب بازیکن جدید را ندارد.

عدم تحقق خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسئولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم، پرداختن نشدن درصد قرارداد‌ها و نداشتن حتی یک دست لباس گرم در این فصل سرد سال برای حضور در مسابقات، وضعیت تیم فوتبال پاس را بحرانی کرده است.

عدم تحقق خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسئولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تیم، پرداختن نشدن درصد قرارداد‌ها و نداشتن حتی یک دست لباس گرم در این فصل سرد سال برای حضور در مسابقات، وضعیت تیم فوتبال پاس را بحرانی کرده است.

در واقع پاس با وضعیت فعلی به آماتورترین تیم حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال کشور تبدیل شده و خروجی نشست‌هایی که همه روزه اطلاع رسانی می‌شود هم چاره ساز نبوده و نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

تسویه سه میلیارد بدهی به طلبکاران و پرداخت نزدیک به چهار میلیارد بدهی و جریمه مالیاتی از پاس باشگاهی ورشکسته ساخته است که البته همچنان پابرجا بوده و با این مشکلات در حال فعالیت در لیگ است.

شاید فقط همین مسابقه امروز آخرین فرصت از جانب بازیکنان برای پرداخت قرارداد‌های خود باشد و اگر توجهی به این خواسته نشود، آن‌ها هم حاضر به تمرین و بازی نشوند.

خطر سقوط در کمین پاس

شاگردان فراهانی اگرچه درگیر مشکلات مدیریتی و مالی هستند، اما تا به اینجا با چهار شکست و یک تساوی، همچنان در قعرجدول ثابت مانده‌اند.

هفته گذشته با بی‌تفاوتی مسئولان اجرایی، پاس موفق به اعزام به بوشهر نشد تا سه امتیاز شیرین نصیب شاهین بندرعامری شود.

همین وضعیت جایگاه پاس را در قعرجدول چهارتیمی گروه ب مسابقات لیگ ۲ تثبیت کرد تا بیش از پیش در خطر سقوط قرار بگیرد.

این تیم هنوز به برد نرسیده و ادامه این روند به نگون بختی پاس خواهد انجامید و باز هم شاهد سقوطی دیگر در رقابت‌های لیگ ۲ خواهیم بود.

پیروزی پاس در بازی مقابل ایمان سبز شیراز می‌تواند مرهمی موقت بر زخم دل‌های شکسته صد‌ها هوادار این تیم باشد تا بلکه به این وضعیت بحرانی خاتمه بدهد.

پاس در صورت برتری در این بازی و در صورت عدم پیروزی اترک بجنورد در بازی مقابل اسپاد تهران، می‌تواند یک پله در جدول صعود کند.

شکست یا تساوی پاسی‌ها در این مسابقه اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد و شاید شروعی دوباره برای حواشی جدید این تیم باشد.

نبرد سرنوشت‌ساز برای فرار پاس از قعر جدول لیگ ۲

شانس طلایی ایمان سبز برای صعود
ایمان سبز شیراز در آن سوی میدان وضعیت بسیار مطلوب‌تری دارد و همچنان در کورس مدعیان قرار گرفته است.

نماینده شیراز که به تازگی گام به لیگ ۲ فوتبال کشور گذاشته، اکنون با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم‌های دوم و سوم جدول، در رده چهارم ایستاده است.

آن‌ها تنها ۲ امتیاز با صدرجدول فاصله دارند و همین شرایط، موقعیت طلایی را برای این تیم ایجاد کرده که شانس خود را برای صدرنشینی امتحان کنند.

این تیم شیرازی در صورت شکست پاس می‌تواند به رده‌های بالاتر صعود کند و چه بسا صدر جدول را از شاهین بندرعامری تصاحب کند.

ایمان سبز در ۲ بازی اخیر خود چهار امتیاز کسب کرده‌اند و به لحاظ نتیجه گیری شرایطی بهتر از پاس دارند ضمن اینکه سابقه برد در بازی‌های خارج از خانه را داشته و اگرچه خط حمله چندان موفقی نداشته‌اند، اما در خط دفاعی عملکرد خوبی به ثبت رسانده‌اند.

برنامه هفته ششم گروه ب لیگ ۲

دوشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰

مس نوین کرمان - گل ریحان البرز - ساعت ۱۴- ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

داوران: سید ابراهیم موسوی - مجتبی ظاهری - مهران عکاشه بابادی - وحید بایش - ناظر داوری: حسین غلامی

عقاب تهران – شاهین بندرعامری - ساعت ۱۴ ورزشگاه - هما تهران
داوران: فرزین تمیزی - سامان سحاب منش - ابوالفضل بیات - محمد مولوی - ناظر داوری: براتعلی مولوی

پاس همدان - مهیار ایمان سبز فارس - ساعت ۱۴ - ورزشگاه حاجی بابایی همدان
داوران: اسماعیل نیساری - امیر غفوری - حسن حدودی - حسین گنج خانی - ناظر داوری: وحید مالکی

اترک بجنورد - اسپاد تهران - ساعت ۱۴ - ورزشگاه تختی بجنورد
داوران: محمد سندگل - مسعود دهقان - متین دلخواه احمدی - امیر شریفی - ناظر داوری: سید مرتضی علوی

شهیدقندی یزد – ون پارس اصفهان - ساعت ۱۴ ورزشگاه شهید نصیری یزد
داوران: محمد اکبریان - روح الله نیازی - مهرداد مختاری - حمید محنایی - ناظر داوری: مهدی موسی پور

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.