پیش‌بینی اقامت ۲۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز در تربت‌حیدریه

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: امسال اقامت ۲۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز در تربت حیدریه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان کریمی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه در ورودی مشهد مقدس قرار داشته و هر سال ۱۰ میلیون زائر از این منطقه عبور می‌کنند و امسال اقامت ۲۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز در تربت حیدریه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با شیوع کرونا و کاهش سفر، حجم کار فعالیت ستاد خدمات سفر در کشور کمتر شده بود، ولی در روز‌های آینده در شرایطی قرار خواهیم گرفت که سفر‌ها از زمان قبل از کرونا نیز بیشتر خواهد شد لذا به هماهنگی بیشتری نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: گردشگری ایمن مدنظر ماست و اولویت ما استفاده از ظرفیت گردشگری در روستاهاست و روستا‌های رودمعجن، حصار، صنوبر، بسک و بکاول، نسر و حاج بیگی هدف گردشگری هستند که دارای اقامتگاه بومگردی اند و امسال از ۲۵ اسفند جاری تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۱ قرار است جشنواره‌های روستایی، بازی‌های بومی و محلی در روستا‌های یادشده برای گردشگران اجرا شود.

کریمی گفت: بخشداران باید گردشگران را به سمت جاذبه‌های کمتر معرفی شده راهنمایی کنند و ظرفیت‌های معدنی تربت حیدریه مثل معدن عقیق، گرانیت، غار نمک در بخش‌های بایگ و کدکن قابلیت جذب گردشگر را دارد و باید با هماهنگی بخشداری‌ها در ایام تعطیلات نوروز به گردشگران معرفی شوند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار