دیدار سفیر ژاپن با استاندار خراسان رضوی

"کازو توشی آیکاوا" سفیر ژاپن در ایران با یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در دیدار با "کازو توشی آیکاوا" سفیر ژاپن در ایران که به مشهد سفر کرده است، گفت: امید است با کمک کشور‌ها و مخصوصا ژاپن بتوانیم به مردم افغانستان به خصوص مهاجران در ایران کمک کنیم.

وی گفت: خبر دارم که ژاپن نسبت به این نوع موضوعات علاقمند است و  مایل است در زمینه مهاجران افغانستانی و مشکلات آنها در منطقه کمک کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت بسیار خوبی برای مباحث و روابط اقتصادی با ژاپن دارد که امیدوارم با حضور در استانداری با این ظرفیت‌ها آشنا شوید؛  و بتوانیم با ژاپن تعاملات اقتصادی بیشتری را برنامه ریزی کنیم.

نظری گفت: تعاملات کشور ژاپن در ایران در حوزه و گستره معاملات بین المللی خوب ارزیابی می‌شود و بر همین اساس ما همیشه انتظار داریم کشور متمدن ژاپن مواضع تاثیرگذاری در دنیا داشته باشد.

"کازو توشی آیکاوا" سفیر ژاپن در ایران خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: برگزیده شدن و انتصاب شما را به‌عنوان استاندار خراسان رضوی تبریک می‌گویم.

وی گفت: در موردمواضع شما در مورد مسائل افغانستان و به خصوص مهاجران افغانستانی در ایران تحت تاثیر قرار گرفتم.

سفیر ژاپن در ایران گفت: قرار است به تربت جام و دوغارون که مرز ایران و افغانستان است سفر کنم و از نزدیک با مسائل منطقه آشنا شوم.

"کازو توشی آیکاوا" گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مشکلات فعالیت‌های شرکتهای  ژاپنی در خراسان رضوی و مشهد را بررسی کرده و آنها را مرتفع سازیم و در پی توسعه روابط اقتصادی با ایران به خصوص خراسان رضوی هستیم.

در ادامه این گفت‌وگو استاندار خراسان رضوی گفت: در پی حل مسائل و مشکلات فعالیت اقتصادی شرکتهای ژاپنی در سطح استان هستیم و  زمینه لازم را برای فعالیت‌های انرژی نو یا پاک در حوزه تولید برق خورشیدی یا بادی فراهم می‌کنیم.

وی گفت: خواستار سرمایه گذاری شرکتهای ژاپنی در مرکز مدیریت پسماند مشهد هستیم.

نظری گفت: در موضوع مهاجرین مهم‌ترین نیاز در تربت جام و تایباد  برپایی اردوگاه موقت برای مهاجران افغانستانی است که امیدواریم با کمک کشور‌های دوست این امکان برای مهاجران فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: از سرمایه گذاری شرکت‌های مستقل ژاپن و مشارکت آنها با شرکت‌های ایرانی استقبال می‌شود.

سفیر ژاپن گفت: در شرایط تحریم قرار داریم که مسئله ای بسیار جدی است اما بسیار خرسندیم با تمام این شرایط سخت دفاتر نمایندگی شرکتهای بزرگ ژاپن در تهران حفظ شده است.

 

انتهای پیام//س.ع.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
این دیدارها می تونه نفع زیادی برای استان ما داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
امیدوارم دستاوردهای این دیدار به نفع مردم کشورم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
ژاپن چرا تو ایران سفارت نداره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ژاپن قدرت اول اقتصاد دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مشکل افغانستانی ها حل نمیشه هیچوقت...