لنج خوزستانی در آب‌های جزیره خارگ توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات بوشهر گفت: یک فروند لنج خوزستانی که در محدوده ۱۰ مایلی جزیره خارگ صید ترال می‌کرد، توقیف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ قدرت‌اله حاتم‌وند فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: یک فروند لنج صیادی مربوط به استان خوزستان در حال صید غیرمجاز ترال(کف‌روب) در خارج از محدوده قید شده در مجوزش بود، که در ۱۰ مایلی جزیره خارگ توقیف شد.

او ادامه داد: یک جفت تخته صید، یک رشته تور ترال میگو، دو حلقه طناب، یک عدد دیرک، یک دستگاه وینچ ترال و ۳۸ کیلو ماهی از این شناور کشف و ضبط شد.

 فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: همچنین یک مجموعه ادوات صید شامل تخته صید، یک رشته تور  ترال میگوی لنج و دو حلقه طناب، بدون صاحب که پس از فرار شناور‌های متخلف در دریا رها شده بود، پیدا شد و به ساحل انتقال یافت.

حاتم‌وند گفت: با وجود اعتراض صیادان سنتی به صید ترال شناور‌های صنعتی، با اینکه فعالیت این شناور‌ها از یک‌ سال پیش متوقف شده است، اما صید غیرمجاز همین صیادان در همه فصول سال با ادوات مخرب ترال ادامه دارد و لطمه‌های فراوانی به ذخایر آبزیان وارد کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.