بلوتوث آیفون تصادفات را افزایش می‌ دهد

برخی از کاربران آیفون گزارش می دهند که قطع تماس خودرویی به دلیل ایراد در بلوتوث آیفون حواس آن‌ها را در حین رانندگی پرت می‌ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از phonearena، به‌ روز رسانی iOS ۱۵.۲ که هفته گذشته منتشر شد، نه تنها مشکل اتصال بلوتوث را که برخی از کاربران آیفون در iOS ۱۵.۱ و ۱۵.۱.۱ داشتند برطرف نکرد، بلکه برخی معتقدند که این مشکل به کاربران بیشتری که قبلاً آن را نداشتند نیز سرایت کرده است. بر اساس شکایاتی که در انجمن پشتیبانی اپل مشاهده شد، مشکلات اتصال بلوتوث در برخی از مدل‌های آیفون مورد استفاده در خودرو‌های تولید شده توسط آکورا، آئودی، بی‌ام‌و، شورولت، فورد، هوندا، هیوندای، لینکلن، مزدا، مرسدس بنز، میتسوبیشی، پورشه، تویوتا و ولوو ظاهر شده است.

قطع شدن تماس خودرویی به دلیل مشکل بلوتوث آیفون

اپل هنوز اعتراف نکرده که این مشکل وجود دارد. کاربران متعددی راجع به این مشکل گزارش داده‌اند یکی از کاربران نوشت: "من با iPhone ۱۳ mini و iOS ۱۵ مشکل دارم. بلوتوث در برخی مواقع بسیار خوب کار می‌کند مثلا Spotify از طریق بلوتوث بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. اما تماس از طریق بلوتوث واقعاً برای من مشکل دارد. من از بلوتوث خود در ماشینم و همچنین هندزفری استفاده می‌کنم. اگر بخواهم از طریق بلوتوث تماس بگیرم، پس از مدتی تماس تلفنی قطع می‌شود. "

به کاربران آیفون که این مشکل را تجربه را داشتند، پشنهاد شده که به دنبال تلفن خود نگردند تا در حین رانندگی وسیله نقلیه با خطری مواجه نشوند، زیرا این موضوع به راحتی می‌تواند منجر به یک تصادف جدی شود. با چنین نتیجه‌ای جای تعجب است که اپل به این مشکل اعتراف نکرده و برای رفع آن اقدامی نکرده است. هنوز علت اصلی این مشکل مشخص نیست اما برخی از متخصصان آپدیت جدید گوشی‌های آیفون را علت این مشکل می‌دانند.

مشکل بلوتوث در آیفون

کدام مدل‌‌ها بیش‌تر با مشکل بلوتوث درگیر هستند؟

در حالی که این مشکل در تمام مدل‌های آیفون سازگار با iOS ۱۵ کشف شده، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ مدل‌هایی هستند که بیشترین تأثیر را از این مشکل دارند. به عنوان مثال، یکی از صاحبان آیفون ۱۳ پرومکس گفت که دو تا هشت دقیقه پس از برقراری تماس تلفنی با تلفن متصل به بلوتوث خود، تماس پایان می‌یابد، حتی اگر تماس روی خود گوشی ادامه پیدا کند. این صاحب آیفون ناامید در ادامه پست خود می‌گوید که مشکل اتصال بلوتوث گوشی تنها در هنگام تماس‌های تلفنی در داخل ماشین خود را نشان می‌دهد. در شرایط دیگر، صدای بلوتوث در خودرو به خوبی کار می‌کند. همچنین برخی دیگر گزارش می‌دهند که برخی از برنامه‌های پخش موسیقی در مواقعی به طور تصادفی قطع می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار