عکسی از ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز یک بنای تاریخی

عکاسی که از ایستگاه فضایی بین المللی تصویری را ثبت کرده می‌گوید ممکن است این تصویر را یک بار در طول عمرتان ببینید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از cnet، عکسبرداری از ایستگاه فضایی بین المللی از روی زمین دشوار است. سرعت این ایستگاه در حدود ۱۷۵۰۰ مایل در ساعت (۲۸۰۰۰ کیلومتر در ساعت) است و وقتی از زمین به آن را نگاه می‌کنیم ایستگاه فضایی بین المللی تبدیل به نقطه کوچکی از نور می‌شود. اکنون به لحظه‌ای فکر کنید که ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز کولوسئوم یک بنای تاریخی مهم در رم در حال پرواز است به احتمال زیاد با منظره‌ای زیبا و نادر رو به رو خواهید شد.

اخترفیزیکدان Gianluca Masi که پروژه تلسکوپ مجازی را اجرا می‌کند، با Parco archeologico del Colosseo همکاری کرد تا از ایستگاه فضایی بین المللی که در ۶ دسامبر از روی کولوسئوم عبور می‌کند عکس بگیرد. ایستگاه فضایی بین المللی در این عکس به عنوان رگه‌ای از نور در آسمان شب دیده می‌شود. ماسی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: "نگاه به آسمان پرستاره، با آن دیوار‌های هزار ساله که صورت‌های فلکی باستانی را در بر گرفته و ایستگاه فضایی بین‌المللی مدرن که در حال گذر است، بدون شک تجربه‌ای بود که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد."

عکس ایستگاه فضایی بین المللی

ماسی همچنین نسخه‌ای مشروح این تصویر را منتشر کرد که در آن صورت‌های فلکی علامت گذاری شده از پگاسوس تا دب صغیر را نشان می‌دهد. بنای تاریخی کولوسئوم نزدیک به ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و ایستگاه بین المللی فضایی بیش از ۲۰ سال است که در فضا در حال انجام ماموریت است. تصویر ترکیبی ایستگاه فضایی بین المللی و بنای تاریخی منظر فوق العاده‌ای را به تصویر می‌کشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار