وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

تبدیل اماکن ورزشی به پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد

وزیر ورزش گفت:در امر مبارزه با مواد مخدر ۲۸ هزار مکان ورزشی کشور، ۱۴ هزار هیئت ورزشی، روستا‌های ورزشی، ۵۲ فدراسیون و ۱۰۰ انجمن ورزشی در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: ما در این جامعه زندگی می‌کنیم و فارغ از تمام مسئولیت‌ها با پوشش لباس مقدس و ارزشمند تیم ملی بین مردم زندگی کرده ایم و می‌دانیم چه اتفاقات در حال رخ دادن و چه خطراتی در کمین جوانان است. یکی از نگران کننده‌ترین این خطرات اعتیاد است.

وزیر ورزش گفت: یادگیری چند وجه دارد که در کتاب‌ها کمتر درباره آن نوشته می‌شود،یکی از وجه های یادگیری حیطه روانی و حرکتی مانند مهارت‌های رانندگی و ... است و حیطه چهارم حیطه کوششی و خود فرمانی است.

سجادی بیان کرد: یکی از کشور‌های اروپایی که رتبه اول در اعتیاد بود و تحقیقات نشان داده است که با اهمیت دادن به فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم به رتبه هفدهم در اروپا رسیده است.

او ادامه داد:چه می‌شود که اعتیاد با وجود فرد عجین می‌شود؟، چه می‌شود انسان بنده عادات خود می‌شود؟ بنده عادات بد شدن ممکن است فلاکت آفرین شود. ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داده ایم و ۳ برابر این تعداد جانبازان عزیز مسیر مقابله با مواد مخدر داریم. یادگیری بسیار مهم است و تا آخر عمر نباید از ما جدا شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ۱۰ سال پیش که معاون سازمان تربیت بدنی بودم آمار دوپینگ در ورزش همگانی ۳۲ برابر ورزش قهرمانی بود. بازرس ویژه و دکتر متخصص را به بهانه‌ای در فدراسیون‌هایی که ریسک دوپینگ در آنها بالا بود برای تحقیق فرستادم. این محقق که در اصل مامور من بود با ۱۰ نفر صحبت کرده بود و مشخص شد که ۸ نفر آن‌ها دوپینگ کرده بودند و ۶ نفر آن‌ها گفته بودند که می‌دانیم داریم دوپینگ می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اعتیاد می‌تواند فرد عجین شود، اما باید سعی کنیم جلوی اعتیاد را بگیریم و کاری انجام دهیم که فرد در زمینه اعتیاد به خود فرمانی و پرهیز برسد تا اگر شرایط نیز برایش فراهم شد مواد مخدر مصرف نکند.

او تصریح کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر ۲۸ هزار مکان ورزشی کشور، ۱۴ هزار هیئت ورزشی، روستا‌های ورزشی، ۵۲ فدراسیون و ۱۰۰ انجمن ورزشی در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار می دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست تخصصی معاونان و مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: ما همانطور که مسئول ورزش کشور هستیم باید بتوانیم با برنامه ریزی مناسب در جهت پیشگیری از اعتیاد و معضلات اجتماعی که وجود دارد مؤثر باشیم و گام مهمی در این زمینه برداریم.

وی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان در امر پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استفاده کنیم و این مکان‌ها به پایگاه‌های پیشگیری از اعتیاد تبدیل شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در رویداد‌های ورزشی به ویژه فوتبال نیز که پر اقبال و پر توجه است فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

سجادی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰۰ خانه جوان در سال ۱۴۰۱ داریم. یکی از مهمترین رویکرد‌های ما در خانه‌های جوان این است که این خانه‌ها پایگاه و مامن همکاری، مشارکت و حضور و بروز سمن‌ها باشد. سمن‌ها نیاز دارند که در یک مکانی خود را نشان دهند و همکاری بیشتری داشته باشند و انرژی مولدشان در یک جایی هدایت شود. خانه‌های جوان نیز این رسالت را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: بودجه راه اندازی این خانه‌های جوان مشخص شده و منتظر هستیم در مجلس مراحل پایانی خود را طی کند.

وزیر ورزش و جوانان درباره نقش قهرمانان در امر پیشگیری تصریح کرد: یکی از کار‌های ما این است که ورزش را به تمام معنا و کامل معرفی کنیم ورزش ناقص همین می‌شود که بخشی از انتظارات از ورزشکار نداریم، اما اتفاق می‌افتد این به آن دلیل است که آموزه‌های ما در آموزش ناقص بوده است. در ورزش باید شکل کاملی از ورزش را برای ورزشکار و جامعه ورزش کامل ببینیم. ما یک جامعه ارزشی هستیم و باید در ورزش این موضوع مشخص شود البته این موضوعات بوده، اما باید بیشتر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، ورزش ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۲:۰۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام اکثر مدیران نظام تعریف سلامتی وعلت گرایش به مواد مخدر را نمی دانند . خبر نگاران جون مستند سازی فرمائید تا بدانند تعداد معنی داری از مبتلایان اهل ورزش بوده اند . و بفهمند دو مقوله فرهنگ و اقتصاد اثر مستقیم دارد ( اشتغال و تربیت صحیح ) لذا بجای هدر دادن اعتبار وزارت ورزش اشتغال و تربیت صحیح را در دستور کار قرار دهید و فکر پیشگیری برای نوجوانان و جوانان به ظاهر سالم باشید . مهندس گودرزی
آخرین اخبار