بیکاری جوانان تحصیل کرده معضل اساسی استان یزد

معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل مسئله بیکاری نیازمند بسیج همگانی همه دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،، بیرانوند، معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلاتی که استان یزد با آن روبه رو است مهاجرت افراد دارای مهارت و نخبگان است.

او گفت: اگر فضای کسب و کار در استان یزد با پشتیبانی که در سطوح حاکمیتی صورت می‌گیرد بهتر شود مساله مهاجرت کمتر اتفاق می‌افتد.

بیرانوند گفت: اگر مراکز پشتیبانی که در زمینه کارآفرینی وجود دارند فعال‌تر شود می‌توان امیدوار بود که مهاجرت نخبگان کمتر اتفاق بیافتد.

بیرانوند تصریح کرد: وقتی نرخ بیکاری استان یزد تجزیه و تحلیل می‌شود معضل اساسی یزد بیکاری جوانان تحصیل کرده است.

او گفت: افراد تحصیل کرده انتظاراتی در ذهن خود دارند که از طرف بازار سطح درآمد و جایگاه شغلی به آن انتظارات پاسخ داده نمی‌شود و دانشگاه‌ها مهارت متناسب با بازار را به دانشجویان کمتر عرضه می‌کند.

او با اشاره به زیست بوم ملی اشتغال گفت: حل مساله بیکاری نیازمند بسیج همگانی همه دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است و ایجاد اشتغال وابسته به بخش‌های فرهنگ، آموزش و کسب مهارت‌های نیازمند بازار و ... است.

بیرانوند گفت: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده بیشتر از سال‌های قبل است و در صورت تصویب بودجه سال بعد جهش قابل ملاحظه در مبارزه با معضل بیکاری ایجاد می‌شود.

او گفت: مباحث اقتصادی و فرهنگی از عوامل مهاجرت روستاییان است و در استان‌های برخوردار به لحاظ اقتصادی که کسب و کار روستاییان رونق دارد زمانی که افراد مهاجرت می‌کنند عوامل فرهنگی تاثیر گذارتر بوده است.

بیرانوند گفت: کارگروه اشتغال روستایی در سطح وزارت برگزار شده است و منابع خوبی نیز تزریق می‌شود که نرخ مهاجرت روستاییان را کاهش و متوقف کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار