رئیس سازمان حمایت:

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا‌ها به معنی فاکتور خرید است

تابش گفت: در طرح جدید قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا درج می شود که به معنی فاکتور خرید است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا‌ها توضیح داد: در طرح قدیمی قرار بود قیمت مصرف کننده از روی کالا برداشته شود اما در طرح جدید قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف کننده روی کالا درج می شود.

او ادامه داد: در طرح جدید درج قیمت تولیدکننده روی کالا به معنی فاکتور خرید است و دیگر فاکتوری از عرضه کننده نمی خواهیم.

تابش  در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر  گفت: در این طرح، عرضه کننده مکلف است قیمت فروش به مصرف کننده نهایی را به اطلاع آن‌ها برساند.  تفاضل  قیمت درج شده روی کالا و قیمت نهایی آن نشان می دهد چقدر عرضه کننده رعایت انصاف داشته است.

او بیان کرد: در زنجیره تغییری ایجاد نمی‌شود و نحوه اطلاع رسانی تغییر می‌کند. امروز به دنبال آن هستیم که مرز بین فروش از تولیدکننده به شبکه توزیع و از شبکه توزیع به مصرف کننده شفاف شود.

این مقام مسئول افزود: پیش از این در برخی موارد رابطه بین تولیدکننده و توزیع کننده شفاف نبود و تخفیف های اغواکننده ای در درخی فروشگاه ها داده می شد که باید به این موضوع رسیدگی می کردیم.

او ادامه داد: بعضا برخی فروشگاه‌ها تخفیف ۵۰ درصدی بر روی کالاهای خود ارائه می‌کردند که در زمان رسیدگی به این موضوع نیز، فاکتور مستندی موجود نبود که این کالا به چه قیمتی خریداری شده است و بر اساس چه قیمتی این تخفیف اعمال شده است.

رئیس سازمان حمایت گفت: اگر مسیر توزیع کالا را شفاف کنیم و قیمت تولیدکننده مشخص باشد می توانیم حلقه های نامربوط را حذف کنیم.

تابش تاکید کرد: در این طرح اطلاعات فاصله قیمت تولید کننده و فروش، به مصرف کننده داده می شود که موجب رقابت قیمتی می شود و حتما این طرح از گرانفروشی جلوگیری خواهد کرد. 

محاسن طرح جدید درج قیمت تولیدکننده بر کالا

در ادامه برنامه مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران در این خصوص گفت: طرح درج قیمت تولیدکننده، جریان مبادله و قیمت را بین زنجیره ارزش تامین، لجستیک و توزیع شفاف می کند.

او ادامه داد: اصناف همیشه از شفافیت استقبال کرده‌اند، اما قبل از اجرای این طرح بهتر بود از تولید حمایت می شد تا موجودی یک کالا در بازار کم و به تبع آن قیمت‌ها تغییر نکند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر توانا
۲۰:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام من خودم الان فروشگاه دارم این قانون بجز سود رسانی به تولید کننده و دریافت درصدی از اون سود به حساب اتاق اصناف هیچ چیز دیگری پشت پرده نخواهد داشت برای مثال من شامپو گلرنگ که ۱۶۹۰۰مصرف کننده داشت با شرایط و اشانتیونش ۱۳۱۰۰خریداری میکردم و ۱۰درصد سود میومدم روی کالا میفروختم ۱۴۳۵۰ الان باید همون شامپو رو بخرم ۱۵۷۰۰که روش تولید خورده ۱۴۳۰۰و باید بفروشم ۱۷۵۰۰
قبلا میفروختم ۱۴۳۵۰و الان باید بفروشم ۱۷۵۰۰این پول جیب چه کسی میره به نظر خود شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مسئولین میدانند قیمتها واقعی درج نمیشه و تخفیف ها واقعی نیستند اما کاری نمیتوانند انجام بدهند یا نمیخواهند انجام بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خودتونو مسخره کنید و نه مردم مظلوم را ، هر جا بریم خرید باید یه ماشین حساب هم مراهمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
در این طرح از تولید کننده حمایت میشه و بدون درج قیمت مصرف کننده دست توزیع کننده را باز میکنید و کلمه انصاف را جایگزین قانون میکنید که خلاف عدل است و باید قیمت برای مصرف کننده نیز لحاظ و درج گردد درصد سود هرکالا باید مشخص و روی همان کالا اعمال شود و اجازه نداشته باشند هرتوزیغ کننده سود دلخواه خود را از مصرف کننده دریافت نماید
تنظیم بازار هردو را طلب میکند قیمت تولید و قیمت مصرف
در غیر اینصورت موجب اجحاف در حق مصرف کننده خواهد شد و هرج و مرج در بازار رخ خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این طرح بسیار عالی است. چون خودم قبلا خواروبار فروشی داشتم این و میگم. قیمت مصرف کننده بعضی از کالاها مخصوصا آن هایی که برند نبودند به قدری بالا بود که فروشنده تا 100 درصد می تونست روی هر کالا سود کند. اگر این طرح اجرا بشه، باید از تولید کننده هم مطابق قیمت روی کالا مالیات اخذ شود وگرنه این شرکت ها ممکن است با زد و بند با فروشگاه های زنجیره ایی قیمت تولید کننده را بالاتر بزنند.
آخرین اخبار