مجلس یازدهم فراکسیون‌های قوی ندارد

کارشناس سیاسی معتقد است که مجلس کنونی فراکسیون‌های قوی نداشته و کمیسیون‌های مجلس توان کافی برای ساماندهی این شرایط کشور را ندارند.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر عملکرد مجلس یازدهم گفت: به اعتقاد بنده، از مجلس یازدهم به جهت توان کارشناسی انتظار می‌رفت که قوی‌تر در صحنه حاضر شود.اما ضعف‌هایی دارد برای مثال مجلس کنونی فراکسیون‌های قوی ندارد.

او معتقد است که مجلس باید مانند دیگر مجالس در دنیا از طریق احزاب و یا از طریق فراکسیون‌های قوی سازماندهی شود.

وی معتقد است که در مجالس قبلی مانند مجلس ششم، هفتم، هستم و یا نهم فراکسیون‌های قوی وجود داشت، اما این مجلس اساساً فراکسیونی ندارد؛ یعنی جایی وجود ندارد که نمایندگان در آن بحث و اظهار نظر کنند و لوایح و طرح‌های پخته از آنجا خارج شود .این موضوع یکی از ضعف‌های بزرگ مجلس یازدهم است.

ایمانی با اعتقاد  بر اینکه کمیسیون‌های مجلس  توان کافی برای ساماندهی این شرایط کشور را ندارند تصریح کرد که همراهی مجلس با دولت جدید تا به الان همکاری مناسبی بوده است. اما بسیاری از چهره‌هایی که می‌توانستند مجلسی قوی بسازند به دولت رفتند و این مزید بر علت ضعف مجلس شده است.

با این حال نایب حسن شجاعی علی آبادی رئیس اول کمیسیون اصل مجلس گفته است که با توجه به عدم همراهی دولت، مجلس یازدهم کارنامه قابل قبولی در یک ساله گذشته دارد که نمونه اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۰ است که امسال آثار آن بر وضع معیشت مردم نمایان خواهد شد.

موسی غضنفرآبادی از سوی دیگر نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس هم معتقد است که همه کمیسیون ها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم در دو بُعد قانونگذاری و نظارت تلاش داشتند که در بُعد نظارتی اقدامات مهم مجلس یازدهم را می توان پیگیری نابسامانی بازار و تاخیر در ترخیص کالاهای اساسی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مجید
۱۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
منظور از فراکسیون قوی مثلا در مجلس ششم تعداد فراری های مجلس ششم و برانداز شدن انهاست
آخرین اخبار