ایلان ماسک درباره سفر فضایی با اردوغان گفت‌وگو کرد

بنا بر گزارش ها، مالک شرکت فضایی اسپیس ایکس با رئیس جمهور ترکیه درباره همکاری در زمینه فناوری فضایی گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از al-monitor؛ ایلان ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس ایکس دیروز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره فضا گفت‌وگو کرد. ماسک و اردوغان در مورد همکاری در زمینه فناوری‌های ماهواره‌ای و فضایی و همچنین خودرو‌های الکتریکی خودران صحبت کردند. دفتر اردوغان با انتشار رشته توئیتی اعلام کرد در این گفت‌وگو به برنامه‌های ترکیه برای پرتاب ماهواره ترک ست ۵-B به فضا پرداخته شد.

ماسک بنیانگذار SpaceX و Tesla، Inc است. اسپیس ایکس روی مقرون به صرفه‌تر کردن سفر‌های فضایی و استعمار مریخ تمرکز دارد. تسلا محصولات انرژی پاک مانند پنل‌های خورشیدی و وسایل نقلیه، از جمله خودرو‌های الکتریکی و خودرو‌های با قابلیت خودران را تولید می‌کند.

ترکیه ماهواره ترکست ۵A خود را در ماه ژانویه با استفاده از موشک اسپیس ایکس به فضا پرتاب کرد. اردوغان و ماسک روابط ثابتی دارند. آن‌ها همچنین در ماه ژانویه در مورد ماهواره‌ها تلفنی صحبت کردند و در سال ۲۰۱۷ در ترکیه برای بحث در مورد خودرو‌های برقی و انرژی پایدار ملاقات داشتند.

ایلان ماسک و اردوغان

ماسک درباره این دیدار گفت: "برای من افتخار است که دوباره با رئیس جمهور اردوغان صحبت کنم. " گزارش شده که ماسک قصد دارد به زودی به ترکیه سفر کند. دیدار ماسک و اردوغان همزمان با ادامه بحران اقتصادی ترکیه و تداوم کاهش ارزش پول این کشور بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
چه عالی میشد دیکتاتورها و افراد جنایتکار و عشق قدرت و ظلم به ملتها و امثالهم رو سوار یک سفینه و پرتاب به فضا می کردند و برای همیشه دنیا رو از شر وجود بی خاصیت تان راحت می کردند سفری برای جنایتکاران ‌و قدرت پرستان بدون بازگشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
دیدار ماسک و اردوغان همزمان با ادامه بحران اقتصادی ترکیه و تداوم کاهش ارزش پول این کشور بود.

یه جای کار درست نیست که اومده به کشوری که دچار بحران اقتصادی شده و فقط از روی سریال هاش که جامعه انگشت شمار ترکیه را بیان می کند که بسیار زیبا و عالی است ( از لحاظ اقتصادی ) جای تعجب دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
امده از رجب اجازه بگیره یه سنگ جابجا کنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۱۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام، ماسک، مدیر اجرایی تسلا، برای فروش ۱۰ در صد از سهام خود، با پنج سوال حقوقی مواجه شد و دست های پنهان مانع شدند. آنگاه وی را ترغیب به سرمایه گذاری در پروژه‌های مریخی کردند تا آمریکائیها و ناسا تحت این عنوان، سرمایه‌های او را غارت کنند. حال اردوغان از ماسک خواسته تا برای ترکیه ماهواره به فضا بفرستد ، غافل از آن‌ که بعید نیست آن موشک اسپیس ایکس، بدون آن که کسی بفهمد، در اقیانوس آرام فرود آید در حالی که همه راضی و خرسند هستند! بسیار خنده‌دار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
اردوغان یکی از عناصر اساسی نظم جهانی جدیده؛ از اعطای پنل های خورشیدی به چادرنشینان سوری کاملا معلومه که یکی از پیشروان نظم جهانی جدید با محورتی انرژی پاک مانند خورشیدی و برق و ... هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
برین بالا موخا از او نجا حمله نکنین یکدفعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
بعد از 10 سال از حذف 6 صفر از پول ترکیه(در سال 2005)، در طی 6 سال گذشته تاکنون مجدداً کاهش ارزش پول ترکیه رکورد همه کشورهای منطقه حتی کشورهای جنگ زده را رد کرده است.
در روزهای آتی بازهم شاهد کاهش ارزش پول ترکیه (تا یک بیستم ارزش 6 سال قبل) خواهیم بود.
آیا اقتصاد ترکیه پایدار و پیشرفته و علم-محور است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
یکی نیست بهش بگه بجای فکر کردن به فضاو جنگنده نسل ششم برو اقتصادکشورت رو درست کن. که مردمت دنبال نون ارزان نگردن وروغن با لیوان نخرند. والله ایران تحریم شده اینجوری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ای کاش یه سفری به ایران هم میکرد البته اگر دولت امریکا بزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ای کاش باورت را تغییر می دادی تا به سفر دیگران محتاج نباشی.
آخرین اخبار