نجات دو کوهنورد گرفتار در ارتفاعات نقده

امداد گران هلال احمر نقده، ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات شروه دره سی سلطان یعقوب این شهرستان را نجات دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امیر جعفرزاده  مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: شب گذشته دو کوهنورد با سامانه ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تماس گرفتند و اعلام کردند که در ۴ کیلومتری محور نقده به سمت پیرانشهر در ارتفاعات منطقه شروه دره سی سلطان یعقوب دچار مشکل شده اند، بلافاصله بعد از اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات EOC جمعیت استان، تیم پایگاه امداد و نجات کوهستانی ئتدی گوز شهرستان نقده به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر با به همراه داشتن تجهیزات مربوطه و با توجه به عملیات و جستجوی میدانی توانستند هر دو کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات را در صحت و سلامت کامل پیدا کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه این عملیات ۳ ساعت طول کشید و ۳ نجاتگر، ۱ پرسنل و ۱ دستگاه آمبولانس بکارگیری شد. گفت: نجاتگران تیم کوهستان پس از ارزیابی و گرفتن شرح حال و تثبیت جسمانی و روانی افراد به پایین کوه هدایت و در شهر به خانواده هایشان تحویل دادند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در اشاره به حادثه فوق گفت: کوهنوردان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند تا در کمترین زمان نجاتگران هلال احمر جهت امداد رسانی به مصدومین حوادث کوهستان اعزام شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.