وزیر خارجه کوبا:

تصمیم آمریکا برای حفظ کوبا در فهرست سیاه، سیاست فرصت طلبی است

وزیر خارجه کوبا تصمیم آمریکا برای حفظ نام این کشور در فهرست سیاه را نشان دهنده فرصت طلبی واشنگتن عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا تصمیم آمریکا برای ادامه بررسی حفظ نام کوبا در فهرست کشور‌های حامی تروریسم را «سیاست پست» و «فرصت طلبی» دانست.

جان گادفری، هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در جریان ارائه گزارش سالانه تروریسم این نهاد اعلام کرد که حفظ نام کوبا در این فهرست همچنان در حال بررسی است.

رودریگز در حساب توئیتر خود نوشت: «سیاست سیاستمدار ارزان و فرصت طلبی مواضع سیاست خارجی آمریکا را تعیین می‌کند. آمریکا در موضعی نیست که بتواند شواهد معتبر برای توجیه این تصمیم ارائه کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اندکی پیش از پایان دوران ریاست جمهوری خود در ژانویه سال ۲۰۲۱، نام کوبا را در فهرست سیاه ثبت کرد. در حالی که باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۵ و در چارچوب سیاست نزدیکی با هاوانا، این کشور را از این فهرست خارج کرده بود.

مردم کوبا امیدوار بودند زمانی که جو بایدن معاون سابق اوباما رئیس جمهور شود کشورشان از این فهرست خارج کند. اما بایدن همچنان سیاست ترامپ جمهوری خواه را که ۲۴۳ تحریم علیه کوبا اعمال کرده بود حفظ کرد.

۱۱۴ نماینده دموکرات روز پنجشنبه با ارسال نامه‌ای به جو بایدن از وی خواستند کوبا را از این فهرست خارج کند. آن‌ها تاکید کردند دولت ترامپ هیچ اطلاعات جدیدی برای توجیه تصمیم خود ارائه نکرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار